Okręt wyszedł na Morze Północne i będzie operował w okolicach wyspy Helgoland. Po krótkiej przerwie będzie kontynuował testy w cieśninie Skagerrak. Będą to głownie próby mechanizmów głównych (siłowni, elektrowni, sterowania itp.) oraz nawigacyjnych.

Tymczasem do stoczni NVL Blohm+Voss w Hamburgu trafiły dwie części przedostatniej z pięciu korwet ‒ Augsburg. Program budowy drugiej serii jednostek typu K130 wchodzi w decydująca fazę produkcyjną. Wszystkie z okrętów są w różnych, w większości zaawansowanych stadiach budowy, zaś przekazanie pierwszej ‒ Köln ‒ ma nastąpić w przyszłym roku. Nie jest wykluczone, że Marynarka Wojenna Republiki Federalnej Niemiec otrzyma kolejną serię tych korwet w wyniku zwiększenia budżetu obronnego.

Cięcie blach do produkcji Kölna zainicjowano w lutym 2019 r., wodowanie jednostki odbyło się w październiku 2020 r., zaś chrzest w kwietniu bieżącego roku.

Drugą serię pięciu korwet typu K130 (Köln) buduje konsorcjum celowe ARGE K130. Tworzą je: Fr. Lürssen Werft GmbH & Co. KG (lider, obecna nazwa Naval Vessels Lürssen - NVL), thyssenkrupp Marine Systems GmbH i German Naval Yards Kiel GmbH na podstawie umowy z 2017 roku, mającej wartość 2,4 mld euro.