New Jersey został faktycznie zwodowany 14 kwietnia. Jednostkę zamówiono w kwietniu 2014 r., a uroczyste położenie jej stępki miało miejsce 25 marca 2019 r. Po zwodowaniu okręt został przeholowany do nabrzeża stoczniowego przeznaczonego do prób na uwięzi i przygotowania do prób morskich. W chwili wodowania gotowość techniczna okrętu wynosiła 92 proc.
Okręty podwodne typu Virginia Block IV są budowane według zmodyfikowanego projektu, co skutkuje zwiększeniem resursów międzyremontowych kluczowych elementów konstrukcyjnych. Zmiany pozwalają na zredukowanie liczby remontów głównych do trzech w czasie służby każdej z jednostek, a to z kolei ma pozwolić na zwiększenie liczby rejsów operacyjnych i obniżkę kosztów eksploatacji. Obecnie w linii znajduje się pierwszy przedstawiciel tej wersji – USS Vermont (SSN 792), a drugi (przyszły USS Oregon SSN 793) ma zostać formalnie wprowadzony do służby w maju tego roku.
Okręty typu Virginia budowane są przez dwie amerykańskie stocznie – Huntington Ingalls Industries w Newport News (Wirginia) i General Dynamics Electric Boat w Groton (Connecticut). Poza jednostkami wersji Block IV, Departament Obrony zamówił już pierwsze okręty wersji Block V. Ponadto w 2021 r., w ramach budżetu o wartości blisko 800 mln dolarów, zlecono prace nad dalszym doskonaleniem projektu. Długofalowe plany zakładają bowiem zamówienie nawet 66 okrętów rodziny Virginia. Nie można wykluczyć, że jednostki te – jako pierwsze amerykańskie atomowe okręty podwodne – trafią na eksport, do Australii.