W ramach umowy w zakładach firmy Sikorsky w Stratford w stanie Connecticut wyprodukowane zostaną cztery wiropłaty, które należeć będą do 6. partii wstępnej. Ich koszt to 372 mln dolarów. W momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie zamówienia, a sama dostawa została przewidziana do listopada 2025 r. Najprawdopodobniej większość środków przeznaczonych na zakup śmigłowców będzie pochodzić z amerykańskiego funduszu pomocy wojskowej Foreign Military Financing. W ramach międzyrządowej umowy LoA zawartej pomiędzy Izraelem i Stanami Zjednoczonymi Siły Obronne Izraela otrzymają 12 śmigłowce CH-53K King Stallion, które zastąpią obecnie eksploatowane CH-53Y Jasur. Dodatkowo kontrakt obejmuje opcję, która może rozszerzyć zamówienie o sześć kolejnych maszyn.
Zamówienie na pierwsze CH-53K King Stallion dla zagranicznego użytkownika zwiększa liczbę zamówionych dotąd śmigłowców tego typu do 39. 6. partia produkcyjna, obejmująca 13 wiropłatów, ma być ostatnią w ramach procedury wstępnej. W kolejnych latach zaplanowano zawarcie wieloletniej umowy – tylko dla Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych zaplanowano zamówienie 200 egzemplarzy seryjnych, które zastąpią obecnie eksploatowane CH-53E Super Stallion. Ważnym elementem programu ma być także sprzedaż eksportowa. Poza Izraelem, wśród potencjalnych kontrahentów wymienia się Republikę Federalną Niemiec i Japonię.