W czasie prób zakładowych na uwięzi jednostka przez dwa dni wykonywała zanurzenia trymowe w basenie stoczni w Barrow. Proces pozwolił określić dokładnie wyporność okrętu, jego stateczność, środek ciężkości i inne istotne parametry. Głębokość basenu koło niecki podnośnika Syncrolfit nie pozawala na całkowite zanurzenie jednostki, ale jest wystarczająca do wykonana wspomnianych czynności. Z wody wystawał jedynie kiosk i górny ster kierunku Ansona. Zbadano również szczelność kadłuba mocnego. Stateczność sprawdzano przy użyciu ołowianych obciążników o masie 16 ton. Testy wypadły pomyślnie i pozwolą na kontynuowanie pozostałej części programu prób i odbiorów, przygotowujących okręt do dziewiczego rejsu.

Wielozadaniowy okręt podwodny z napędem jądrowym HMS Anson (S 123) jest piątą z siedmiu zamówionych jednostek typu Astute. Zakontraktowano go, wraz z bliźniaczym HMS Agamemnon, 25 marca 2010 r. Jego stępkę położono 13 października 2011 r., zaś uroczysty chrzest miał miejsce 11 grudnia 2020 r. Wodowanie odbyło się 20 kwietnia 2021 r. Anson kosztował około 1,3 mld funtów.

Po wejściu do służby HMS Anson dołączy do o bliźniaczych: HMS Astute, HMS Ambush, HMS Artful i HMS Audacious we Flotylli Okrętów Podwodnych (SUBFLOT), bazującej w Szkocji u ujścia Clyde.

Londyn kontynuuje też prace nad okrętami podwodnymi z napędem jądrowym kolejnych generacji obydwu klas ‒ strategicznej i wielozadaniowej. W ubiegłym roku londyńskie Ministerstwo Obrony zawarło w tej sprawie pierwsze umowy w przemysłem.

HMS Anson

HMS Anson

BAE Systems