Aktualizacja: 22.11.2024 01:30 Publikacja: 31.01.2022 16:08
Zgodnie z informacjami koncernu Leonardo, Katar zamówił sześć samolotów M-346 w wariancie szkolenia zaawansowanego, które mają być eksploatowane w ramach centrum szkolenia IFTS we Włoszech.
Foto: Rada Ministrów Emiratu Kataru
Mogło to nastąpić po upublicznienia zdjęć przynajmniej trzech maszyn w czasie prób przed defiladą wojskową w Katarze i kolejnej stojącej na płycie lotniska wraz z samolotem wielozadaniowym Dassault Rafale.
Co ciekawe, zdjęcia wskazują, że przynajmniej trzy samoloty noszą katarskie oznaczenia przynależności państwowej, a równolegle numery rejestracyjne Sił Powietrznych Republiki Włoskiej i logo międzynarodowego centrum szkolenia pilotów International Flight Training School (IFTS). Według informacji Leonardo, Katar zakupił sześć samolotów tego typu, które mają stanowić jego wkład w ośrodek IFTS, gdzie już szkolą się piloci Sił Powietrznych Kataru. Pierwsze zdjęcia nowych Masterów przeznaczonych dla powyższego ośrodka pojawiły się w przestrzeni publicznej w maju ubiegłego roku, wówczas nosiły wojskowe i cywilne rejestracje typowe dla włoskich statków powietrznych oraz logo IFTS, co mogło sugerować, że są to kolejne Mastery zbudowane na ryzyko koncernu Leonardo (formalnie jest on właścicielem czterech M-346 eksploatowanych przez IFTS).
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów dla Wojska Polskiego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwierdziła projekt cięższego niż bwp Borsuk wozu.
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposażone w zaawansowaną elektronikę zwiastują w armii rewolucję.
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedział dokapitalizowanie huty i innych zbrojeniowych firm z Podkarpacia.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii karabinków MSBS Grot.
Wciąż trwają rozmowy o zakupie kolejnej partii czołgów K2. Problem w tym, że koszt polonizacji tych pojazdów do wersji K2PL liczony jest w miliardach złotych i na razie nie ma rozwiązania, kto ma za to zapłacić.
Wydawałoby się, że wybuch wojny w Ukrainie przyspieszy procesy związane z poprawą bezpieczeństwa Polaków. To okazało się złudne. Straciliśmy mnóstwo czasu.
W warstwie deklaracji politycznych nic się nie zmienia, będziemy nadal wspierać Ukrainę, w podskórnej – mniej widocznej – widać zniechęcenie i rozczarowanie niespełnionymi obietnicami.
Do połowy października niemiecki rząd wydał zgody na eksport uzbrojenia o wartości 10,9 mld euro. Wydawanie pozwoleń na eksport staje się bardziej liberalne.
Niewypały polskiej zbrojeniówki w walce o unijne granty to efekt naszej słabości – ale też premii dla dużych graczy. Z obecnymi kryteriami te programy, z punktu widzenia naszej branży, nie mają sensu.
Wojsko nie zareklamowało zimowych butów, ale prokurator wojskowy oskarżył producenta o oszustwo na gigantyczną kwotę. Sąd Okręgowy w Krakowie oczyścił go teraz z zarzutów.
Dziś w skarżyskiej spółce Mesko powinno zostać podpisane porozumienie dotyczące sprzedaży piorunów w ramach unijnego programu EDIRPA. Ale firma ma problemy z terminową realizacją dostaw.
Polacy są sceptyczni wobec wyboru, którego dokonali niedawno Amerykanie. Nie mają pewności, czy Donald Trump jako 47. prezydent USA poprawi bezpieczeństwo Polski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas