Mogło to nastąpić po upublicznienia zdjęć przynajmniej trzech maszyn w czasie prób przed defiladą wojskową w Katarze i kolejnej stojącej na płycie lotniska wraz z samolotem wielozadaniowym Dassault Rafale.

Co ciekawe, zdjęcia wskazują, że przynajmniej trzy samoloty noszą katarskie oznaczenia przynależności państwowej, a równolegle numery rejestracyjne Sił Powietrznych Republiki Włoskiej i logo międzynarodowego centrum szkolenia pilotów International Flight Training School (IFTS). Według informacji Leonardo, Katar zakupił sześć samolotów tego typu, które mają stanowić jego wkład w ośrodek IFTS, gdzie już szkolą się piloci Sił Powietrznych Kataru. Pierwsze zdjęcia nowych Masterów przeznaczonych dla powyższego ośrodka pojawiły się w przestrzeni publicznej w maju ubiegłego roku, wówczas nosiły wojskowe i cywilne rejestracje typowe dla włoskich statków powietrznych oraz logo IFTS, co mogło sugerować, że są to kolejne Mastery zbudowane na ryzyko koncernu Leonardo (formalnie jest on właścicielem czterech M-346 eksploatowanych przez IFTS).

Zgodnie z dostępnymi od maja 2021 r. informacjami, zostały oblatane w ostatnim kwartale 2019 r. i do kwietnia 2021 r. wykonywały loty próbne z lotniska Venegono bez żadnych oznaczeń mogących sugerować przyszłego użytkownika. W maju 2021 r. koncern Leonardo poinformował o podpisaniu kontraktu na dostawę nieujawnionej liczby samolotów w wersji szkolenia zaawansowanego nieujawnionemu odbiorcy – najprawdopodobniej właśnie wówczas doszło do sprzedaży wspomnianych wcześniej wyprodukowanych Masterów.

Dotychczas koncern Leonardo sprzedał 92 samolotów rodziny M-346 Master. Izrael zakupił 30, Polska 16, Singapur 12, a Katar sześć. Włoskie lotnictwo eksploatuje 18 maszyn, a cztery kolejne stanowią własność producenta. Obecnie finalizowana jest umowa na dostawę, za pośrednictwem Elbit Systems, 10 Masterów do Grecji. Dodatkowo inny nieujawniony oficjalnie klient, zamówił sześć egzemplarzy w wersji M-346FA – według dostępnych źródeł samoloty te trafią (bądź cześć już trafiła) do Turkmenistanu. Obecnie producent prowadzi intensywne działania marketingowe związane z poszukiwaniem rynków sprzedaży samolotów obydwu odmian, wśród potencjalnych odbiorców wymienia się m.in.: Egipt, Nigerię, Kolumbię i Polskę (wersja FA).