Aktualizacja: 13.03.2025 11:16 Publikacja: 31.01.2022 16:08
Zgodnie z informacjami koncernu Leonardo, Katar zamówił sześć samolotów M-346 w wariancie szkolenia zaawansowanego, które mają być eksploatowane w ramach centrum szkolenia IFTS we Włoszech.
Foto: Rada Ministrów Emiratu Kataru
Mogło to nastąpić po upublicznienia zdjęć przynajmniej trzech maszyn w czasie prób przed defiladą wojskową w Katarze i kolejnej stojącej na płycie lotniska wraz z samolotem wielozadaniowym Dassault Rafale.
Co ciekawe, zdjęcia wskazują, że przynajmniej trzy samoloty noszą katarskie oznaczenia przynależności państwowej, a równolegle numery rejestracyjne Sił Powietrznych Republiki Włoskiej i logo międzynarodowego centrum szkolenia pilotów International Flight Training School (IFTS). Według informacji Leonardo, Katar zakupił sześć samolotów tego typu, które mają stanowić jego wkład w ośrodek IFTS, gdzie już szkolą się piloci Sił Powietrznych Kataru. Pierwsze zdjęcia nowych Masterów przeznaczonych dla powyższego ośrodka pojawiły się w przestrzeni publicznej w maju ubiegłego roku, wówczas nosiły wojskowe i cywilne rejestracje typowe dla włoskich statków powietrznych oraz logo IFTS, co mogło sugerować, że są to kolejne Mastery zbudowane na ryzyko koncernu Leonardo (formalnie jest on właścicielem czterech M-346 eksploatowanych przez IFTS).
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów dla Wojska Polskiego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwierdziła projekt cięższego niż bwp Borsuk wozu.
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposażone w zaawansowaną elektronikę zwiastują w armii rewolucję.
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedział dokapitalizowanie huty i innych zbrojeniowych firm z Podkarpacia.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii karabinków MSBS Grot.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Trwają targi dotyczące tego, gdzie zostanie wydane 150 mld euro ze specjalnego funduszu UE na zbrojenie. Komisja Europejska jest za ograniczeniem dostępu dla spółek z USA. Jeśli do tego dojdzie, Polska na tym raczej nie ucierpi.
Od 5 kwietnia ruszą jednodniowe szkolenia wojskowe dla chętnych w ramach programu „Trenuj z wojskiem”. Jednak premier Donald Tusk stawia przed armią bardziej poważne zadania, mają zwiększyć liczbę osób naprawdę przygotowanych do walki.
Resort obrony będzie kontynuował programy szkoleniowe dla ochotników, które powstały już kilka lat temu, kiedy ministrem obrony narodowej był Mariusz Błaszczak.
Na co UE czekała cztery lata? Czy potrzebujemy Trumpa, żeby bronić interesów, które już widzieliśmy wcześniej? UE widzi okazje i czeka, jak śpiąca królewna, budzona pocałunkiem królewicza ze sztuczną opalenizną.
Szef działu wojskowego i kosmicznego Airbusa Michael Schoellhorn apeluje w wywiadzie o unikanie kupowania sprzętu wojskowego w USA.
Premier Donald Tusk zapowiada zwiększenie wydatków na wojsko i powszechne szkolenia wojskowe. Ukraina chce zaproponować Rosji częściowe zawieszenie broni, licząc na wznowienie dostaw amunicji i wsparcia wywiadowczego z USA. Tymczasem Chiny nakładają wysokie cła odwetowe na Kanadę, a Ottawa liczy na porozumienie z Waszyngtonem w sprawie polityki handlowej wobec Pekinu.
Państwo, gdzie produkowane jest uzbrojenie, ma co najmniej pośredni wpływ na sposób jego wykorzystania przez inne armie. Dotyczy to m.in. systemu Patriot czy pocisków lotniczych, które Wojsko Polskie kupiło w USA.
Rządy zachodnioeuropejskie mocno oszczędzały w ostatnich dekadach na wojsku i dopuściły się olbrzymich zaniedbań. Ich nadrobienie będzie wymagało wielu lat i setek miliardów euro.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas