Potwierdziły się wcześniejsze, wówczas jeszcze nieoficjalne, informacje, że zwycięzcą w nim została korporacja Lockheed Martin, oferująca maszynę 5. generacji F-35A Lightning II.

Oferta Lockheed Martina okazała się lepsza od propozycji Boeinga i producentów europejskich. Zakup ma dotyczyć 64 samolotów wraz z uzbrojeniem, naziemnym osprzętem obsługowym i pakietem szkolno-logistycznym. W październiku 2020 r. Departament Stanu, autoryzując pakiet eksportowy korporacji Lockheed Martin, wycenił całość na maksymalną kwotę 12,5 mld USD. Jednym z powodów tak wysokiej ceny jest bogaty pakiet uzbrojenia, który obejmował ponad 1000 egzemplarzy różnych środków bojowych, głównie „powietrze-powierzchnia", w tym bomby kierowane Raytheon GBU-53/B SDB II, zasobniki szybujące Raytheon AGM-154C JSOW, a także pociski manewrujące Lockheed Martin AGM-158B JASSM-ER.

Decyzja rządu fińskiego to kolejny sukces korporacji Lockheed Martin i programu F-35 w Europie. Obecnie samoloty tego typu na Starym Kontynencie są eksploatowane przez: Wielką Brytanię, Włochy, Niderlandy, Norwegię i Danię. Zamówienia na ich zakup złożyły Belgia i Polska, a w ciągu najbliższych tygodni międzyrządowa umowa na zamówienie tych samolotów ma zostać podpisana ze Szwajcarią. Jak ujawnili pod koniec roku przedstawiciele korporacji Lockheed Martin, kolejnymi państwami Europy, które mogą wybrać F-35 są: Grecja, Hiszpania i Czechy.

Dotychczas Lockheed Martin, z trzech linii montażu ostatecznego w Stanach Zjednoczonych, Włoszech i Japonii, dostarczył odbiorcom na całym świecie ponad 730 samolotów, które wylatały ponad 460 000 godzin.