Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 15:34 Publikacja: 10.08.2021 13:47
Foto: Vikrant, pierwszy indyjski lotniskowiec, rozpoczął próby morskie. Jego motto brzmi: „pokonam oponentów”. Fot./Ministerstwo Obrony Indii.
Vikrant (pol. odważny) powstał w wyniku programu Air Defence Ship. Opracowany w jego ramach projekt 71 stał się podstawą do budowy pierwszego w Indiach lotniskowca, określanego od 2006 r. jako Indigenous Aircraft Carrier 1 (IAC-1).
Program zainicjowano w 1999 r. Dwa lata później opublikowano pierwsze grafiki przedstawiające okręt klasy STOBAR (Short Take-Off But Arrested Recovery, dla samolotów ze skróconym startem i klasycznym lądowaniem z dobiegiem skracanym aerofiniszerami) ze skocznią do startu samolotów, wypierający 32 000 ton. Projekt ewoluował i w 2003 r. został zatwierdzony do realizacji. Wyporność wzrosła do 37 500 ton, później do ponad 40 000 ton. Zasadniczym samolotem pokładowym stał się rosyjski MiG-29K.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas