Aktualizacja: 11.05.2025 13:40 Publikacja: 23.09.2020 07:56
US SOCOM uważa prędkość maszyn CV-22 za niewystarczającą, w związku z tym ruszają analizy związane z ich następcą. Fot./USAF/Senior Airman Joseph Pick.
Foto: US SOCOM uważa prędkość maszyn CV-22 za niewystarczającą, w związku z tym ruszają analizy związane z ich następcą. Fot./USAF/Senior Airman Joseph Pick.
Według upublicznionych informacji, USAF pozytywnie ocenia dotychczasową eksploatację Osprey’ów. Obecnie w linii znajduje się około 50 maszyn, które są w wyposażeniu czterech dywizjonów lotnictwa specjalnego, a także pojedynczej jednostki doświadczalnej. Część z nich pełni zadania poza granicami kraju, m.in. na Bliskim Wschodzie.
Jednym z elementów, który budzi zainteresowanie użytkownika, to poprawa prędkości przelotowej. Według upublicznionych opinii, następca CV-22 Osprey miałby zapewnić możliwość przerzutu operatorów z prędkością samolotu odrzutowego. Nadal kluczowym wymogiem jest możliwość pionowego startu i lądowania. Połączenie obydwu tych wymogów może oznaczać potrzebę opracowania nowej konstrukcji, a nie głębokiej modernizacji CV-22.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas