Maszyna w wersji CV-22 trafiła do US Air Force, które wykorzystują Ospreye głównie do wsparcia operacji specjalnych na całym świecie. Także ten egzemplarz trafił do Air Force Special Operation Command i będzie 53. Użytkowaną tam maszyną tego typu. Według niektórych doniesień miał to być zarazem ostatni V-22 dla USAF.

Czytaj także: Pierwsze Osprey dotarły do Japonii

Poza US Air Force Ospreye trafiły do eksploatacji w US Marine Corps. Konsorcjum Bell/Boeing rozpoczęło niedawno ich dostawy także do US Navy i Japońskich Sił Samoobrony – jedynego, jak dotąd, ich odbiorcy eksportowego.

Dostawy V-22 Osprey rozpoczęły się w maju 1999 r. Obecne zamówienia pozwalają na utrzymanie linii montażowej do końca 2024 roku.

Działania operacyjne poza Stanami Zjednoczonymi rozpoczęto w 2007 r., dotychczas flota samolotów rodziny V-22 Osprey wylatała ponad 500 tys. godzin, z czego znaczną część w trakcie działań bojowych na obszarze Bliskiego i Środkowego Wschodu.

Czytaj także: Marines zamawiają kolejne Ospreye

Dotychczas, w toku eksploatacji liniowej, utracono 12 samolotów, część z nich w czasie misji ekspedycyjnych w Afganistanie, Syrii i Iraku. Konstrukcja, jak pokazały doświadczenia bojowe, jest bardzo odporna na uszkodzenia – najlepszym przykładem była operacja ewakuacji cywilów z Południowego Sudanu, w czasie której od ognia broni maszynowej z ziemi poważne uszkodzenia odniosły trzy CV-22 Osprey, które jednak szczęśliwie powróciły do bazy.