Aktualizacja: 13.03.2025 11:12 Publikacja: 28.04.2020 16:13
Tu-160M1 „Iwaan Jarygin” i „Wasilij Reszetnikow” w Kazaniu, 23 kwietnia 2020 r. Na przodzie kadłuba dobrze widoczny emblemat rosyjskiego Lotnictwa Dalekiego Zasięgu. Fot./OAK
Foto: Tu-160M1 „Iwaan Jarygin” i „Wasilij Reszetnikow” w Kazaniu, 23 kwietnia 2020 r. Na przodzie kadłuba dobrze widoczny emblemat rosyjskiego Lotnictwa Dalekiego Zasięgu. Fot./OAK
Na samolotach wykonano modernizację systemów nawigacji bezwładnościowej i sterowania silnikami. Unowocześniono również system uzbrojenia, z wykorzystaniem współczesnych technologii cyfrowych”.
Rosjanie prowadzą remonty i modernizacje bombowców Tu-160 do tzw. standardu M1 (mała modernizacja) w tempie 1-2 samolotów rocznie. Byłoby to więc dość rutynowe wydarzenie, jeśliby nie jedna okoliczność. Oba te samoloty widzieliśmy już wcześniej ze wszystkimi zewnętrznymi cechami modernizacji M1. Tu-160 „Iwan Jarygin” (04, RF-94112) był przedstawiony na wystawie Armia 2019 w czerwcu 2019 r. w Kubince, natomiast „Wasilij Reszetnikow” (02, RF-94102) był na MAKS 2019 w sierpniu w Żukowskim. Co więcej, zupełnie niedawno, 12 marca 2020 r. „Wasilij Reszetnikow” przechwyciły brytyjskie myśliwce Typhoon z bazy RAF Lossiemouth nad Atlantykiem. Być może przed przekazaniem w kwietniu wykonano jeszcze jakieś ostatnie poprawki.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów dla Wojska Polskiego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwierdziła projekt cięższego niż bwp Borsuk wozu.
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposażone w zaawansowaną elektronikę zwiastują w armii rewolucję.
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedział dokapitalizowanie huty i innych zbrojeniowych firm z Podkarpacia.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii karabinków MSBS Grot.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Trwają targi dotyczące tego, gdzie zostanie wydane 150 mld euro ze specjalnego funduszu UE na zbrojenie. Komisja Europejska jest za ograniczeniem dostępu dla spółek z USA. Jeśli do tego dojdzie, Polska na tym raczej nie ucierpi.
Od 5 kwietnia ruszą jednodniowe szkolenia wojskowe dla chętnych w ramach programu „Trenuj z wojskiem”. Jednak premier Donald Tusk stawia przed armią bardziej poważne zadania, mają zwiększyć liczbę osób naprawdę przygotowanych do walki.
Resort obrony będzie kontynuował programy szkoleniowe dla ochotników, które powstały już kilka lat temu, kiedy ministrem obrony narodowej był Mariusz Błaszczak.
Na co UE czekała cztery lata? Czy potrzebujemy Trumpa, żeby bronić interesów, które już widzieliśmy wcześniej? UE widzi okazje i czeka, jak śpiąca królewna, budzona pocałunkiem królewicza ze sztuczną opalenizną.
Szef działu wojskowego i kosmicznego Airbusa Michael Schoellhorn apeluje w wywiadzie o unikanie kupowania sprzętu wojskowego w USA.
Premier Donald Tusk zapowiada zwiększenie wydatków na wojsko i powszechne szkolenia wojskowe. Ukraina chce zaproponować Rosji częściowe zawieszenie broni, licząc na wznowienie dostaw amunicji i wsparcia wywiadowczego z USA. Tymczasem Chiny nakładają wysokie cła odwetowe na Kanadę, a Ottawa liczy na porozumienie z Waszyngtonem w sprawie polityki handlowej wobec Pekinu.
Państwo, gdzie produkowane jest uzbrojenie, ma co najmniej pośredni wpływ na sposób jego wykorzystania przez inne armie. Dotyczy to m.in. systemu Patriot czy pocisków lotniczych, które Wojsko Polskie kupiło w USA.
Rządy zachodnioeuropejskie mocno oszczędzały w ostatnich dekadach na wojsku i dopuściły się olbrzymich zaniedbań. Ich nadrobienie będzie wymagało wielu lat i setek miliardów euro.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas