Kontrakt związany jest z potrzebą przygotowania odpowiednik procedur przed wdrożeniem do służby, wybranego w ramach programu T-X, samolotu Boeing/Saab T-7A Red Hawk.
Czytaj także: Irackie T-50 w komplecie
Według upublicznionych informacji, US Air Force chcą podpisać w tej sprawie umowę z firmą Hillwood Aviation. Spółka reprezentuje w Stanach Zjednoczonych firmę KAI. Umowa ma dotyczyć leasingu od czterech do ośmiu samolotów rodziny T-50 Golden Eagle.
Inicjatywę tę oprotestowała firma Mission System Solutions, która reprezentuje włoski koncern Leonardo. Spółka oferowała w przetargu T-X samolot M-346 Master. Jednak zdaniem USAF decyzja o leasingu T-50 bez przetargu wynika z faktu, że jego seryjnie produkowana wersja TA-50 dysponuje pokładową stacją radiolokacyjną i nie wymaga dodatkowego czasu oraz środków na jej integrację, a to byłoby niezbędne w przypadku Mastera.
Przedseryjne samoloty szkolno-treningowe Boeing/Saab T-7A Red Hawk w locie. Fot./Boeing.