Aktualizacja: 22.11.2024 00:54 Publikacja: 11.02.2020 10:22
Jednym z podmiotów, które złożyły swoje ofert w postępowaniu na BSP klasy mikro jest Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, który oferują szeroką gamę systemów bezzałogowych pionowego startu i lądowania różnych kategorii masy startowej. Fot./Łukasz Pacholski.
Foto: Jednym z podmiotów, które złożyły swoje ofert w postępowaniu na BSP klasy mikro jest Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, który oferują szeroką gamę systemów bezzałogowych pionowego startu i lądowania różnych kategorii masy startowej. Fot./Łukasz Pach...
W walce o zamówienie biorą udział dwa podmioty: Asseco Poland (wartość oferty 4,6 mln złotych brutto) i Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych (wartość oferty 4,9 mln złotych brutto).
W ramach postępowania Inspektorat Uzbrojenia poszukuje dostawcy sześciu zestawów bezzałogowych statków powietrznych klasy mikro. Każdy z nich ma składać się z dwóch platform latających (pionowego startu i lądowania) oraz pojedynczego zestawu sterowania i kontroli. Według wymagań taktyczno-technicznych bezzałogowiec ma charakteryzować się maksymalną masą startową nie większą niż 1,6 kg. Długość z rozłożonym systemem napędowym nie może przekraczać 70 cm.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów dla Wojska Polskiego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwierdziła projekt cięższego niż bwp Borsuk wozu.
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposażone w zaawansowaną elektronikę zwiastują w armii rewolucję.
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedział dokapitalizowanie huty i innych zbrojeniowych firm z Podkarpacia.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii karabinków MSBS Grot.
Wciąż trwają rozmowy o zakupie kolejnej partii czołgów K2. Problem w tym, że koszt polonizacji tych pojazdów do wersji K2PL liczony jest w miliardach złotych i na razie nie ma rozwiązania, kto ma za to zapłacić.
Wydawałoby się, że wybuch wojny w Ukrainie przyspieszy procesy związane z poprawą bezpieczeństwa Polaków. To okazało się złudne. Straciliśmy mnóstwo czasu.
W warstwie deklaracji politycznych nic się nie zmienia, będziemy nadal wspierać Ukrainę, w podskórnej – mniej widocznej – widać zniechęcenie i rozczarowanie niespełnionymi obietnicami.
Do połowy października niemiecki rząd wydał zgody na eksport uzbrojenia o wartości 10,9 mld euro. Wydawanie pozwoleń na eksport staje się bardziej liberalne.
Niewypały polskiej zbrojeniówki w walce o unijne granty to efekt naszej słabości – ale też premii dla dużych graczy. Z obecnymi kryteriami te programy, z punktu widzenia naszej branży, nie mają sensu.
Wojsko nie zareklamowało zimowych butów, ale prokurator wojskowy oskarżył producenta o oszustwo na gigantyczną kwotę. Sąd Okręgowy w Krakowie oczyścił go teraz z zarzutów.
Dziś w skarżyskiej spółce Mesko powinno zostać podpisane porozumienie dotyczące sprzedaży piorunów w ramach unijnego programu EDIRPA. Ale firma ma problemy z terminową realizacją dostaw.
Polacy są sceptyczni wobec wyboru, którego dokonali niedawno Amerykanie. Nie mają pewności, czy Donald Trump jako 47. prezydent USA poprawi bezpieczeństwo Polski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas