Luksemburg zamówił jedną maszynę tego typu, która będzie eksploatowana przez wspólną belgijsko-luksemburską jednostkę – 15. Skrzydło Lotnictwa Transportowego stacjonujące w Melsbroek. Łącznie będzie tam stacjonować osiem A400M ‒ jeden należący do Luksemburga i siedem belgijskich.
Montaż końcowy Atlasa dla Luksemburga zakończył się w połowie grudnia ubiegłego roku, po tym maszyna trafiła do malarni w celu naniesienia powłok farby. Obecnie producent planuje rozpoczęcie lotów próbnych i odbiorczych, według planu samolot zostanie przekazany użytkownikowi w czerwcu tego roku.
Czytaj także: Pierwszy H145M dostarczony do Luksemburga
Luksemburg jest jednym z siedmiu państw, które podpisały bazowy kontrakt z Airbusem dotyczący zaprojektowania i budowy samolotu A400M. Na początku roku to właśnie Luksemburg i Belgia są ostatnimi państwami, w przypadku których jeszcze nie rozpoczęły się dostawy samolotów.