Wartość  podpisanego kontraktu to 14,9 mld dol. W jej ramach stocznia zbuduje dwa okręty – przyszły USS Enterprise (CVN 80) i dotychczas nie nazwany CVN 81.

Całość prac ma zostać zrealizowana do marca 2032 roku.

Stocznia będzie także prowadzić prace rozwojowe przy bazowym projekcie lotniskowca typu Gerald R. Ford. W momencie podpisania umowy uruchomiono pierwszą transzę środków w wysokości 890 mln dol.

Departament Obrony upublicznił plan zakupu dwóch kolejnych lotniskowców w marcu 2018 r. Zastosowana procedura ma pozwolić na oszczędności budżetowe, w stosunku do klasycznych umów opiewających na pojedynczy okręt. Dzięki temu cena za pojedynczą jednostkę może spaść o około 10 proc. (czyli od 500 mln do 1 mld dol.).

Od 2017 r. w US Navy służy prototypowy USS Gerald R. Ford (CVN 78), który do dziś nie osiągnął gotowości operacyjnej. Wśród wyjawionych problemów wymienia się niestabilną pracę katapult elektromagnetycznych i zaawansowanego systemu hamowania samolotów, a także powolne uruchamianie się systemu wind amunicyjnych. W stoczni Huntington Ingalls Industries w Newport News od 2015 r. prowadzona jest budowa drugiego okrętu serii, USS John F. Kennedy (CVN 79).

Czytaj także: Nowe okręty transportowe dla US Navy