Umowę, o wartości 14,6 mln zł netto,zawarto 28 kwietnia z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi nr 1 w Łodzi Oddział w Dęblinie. Podpisanie poprzedziły negocjacje, które toczyły się od 13 lutego. Zastosowanie procedury negocjacyjnej wynika z faktu, że powyższy podmiot dysponuje, na zasadach praw wyłącznych, dokumentacją techniczną i remontową samolotu TS-11 zatwierdzoną przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych. Dodatkowo WZL nr 1 Oddział Dęblin dysponuje kompetencjami do realizacji usługi.

Czytaj także: Iskry do remontu

Siły Powietrzne, po 60 latach, kończą eksploatację samolotów TS-11 Iskra. W linii pozostały ostatnie egzemplarze, które mają zakończyć służbę w ciągu najbliższych miesięcy. W procesie szkolenia pilotów są zastępowane przez turbośmigłowe samoloty PZL-130 Orlik TC-II i odrzutowe zaawansowanego szkolenia Leonardo M-346 Bielik.