Kontrakt o wartości 125,5 mln dol. dotyczy rozpoczęcie produkcji komponentów przeznaczonych do budowy siedmiu wiropłatów V partii małoseryjnej. Prace potrwają do sierpnia 2021 r. W momencie podpisania umowy uruchomiono pełne finansowanie programu. Do lata przyszłego roku można spodziewać się podpisania umowy, która zagwarantuje pełne finansowanie produkcji śmigłowców V partii małoseryjnej.

Czytaj także: Silniki dla CH-53K King Stallion

Obecnie zakłady firmy Sikorsky Aircraft w Stratford, Connecticut, pracują przy montażu śmigłowców należących do I partii wstępnej. W maju 2019 r. zakontraktowano 12 kolejnych maszyn, które powstaną w ramach II i III partii wstępnej. Docelowe zapotrzebowanie użytkownika, czyli Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednocznych, wynosi ok. 200 CH-53K, choć niedawno ogłoszone plany reformy Korpusu i cięć budżetowych mogą tę liczbę zmniejszyć o ok. 70.

CH-53K King Stallion jest promowany także poza Stanami Zjednoczonymi – w Izraelu i Republice Federalnej Niemiec. W obu od lat użytkowane są CH-53 starszej generacji. Rywalem CH-53K na obu rynkach jest produkt koncernu Boeinga, CH-47F Chinook.

Czytaj także: Kolejne środki na CH-53K King Stallion