Wirus wstrzymuje montaż samolotów Boeinga

Koncern Boeing czasowo wstrzymał pracę linii montażu kadłubów samolotów znajdujących się w zakładach w Everett w rejonie Seattle. Powodem jest rozprzestrzenianie się w Stanach Zjednoczonych wirusa COVID-19.

Publikacja: 26.03.2020 09:32

Montaż końcowy samolotów patrolowych Boeing P-8A Posiedon. Fot./Boeing.

Montaż końcowy samolotów patrolowych Boeing P-8A Posiedon. Fot./Boeing.

Foto: Montaż końcowy samolotów patrolowych Boeing P-8A Posiedon. Fot./Boeing.

Decyzja ta uderza przede wszystkim w sektor cywilny i montaż samolotów pasażerskich. Obejmuje również produkcję samolotów patrolowych bazowania lądowego P-8 Poseidon, a także tankowania powietrznego KC-46 Pegasus. Obie maszyny bazują na komercyjnych płatowcach B737-800ERX/NG i B767.

Czytaj także: Boeing rozpoczął montaż pierwszego KC-46A dla Japonii

Wstrzymanie pracy linii montażowych ma na razie potrwać dwa tygodnie. Mają one zostać spożytkowane na zmiany w organizacji produkcji redukujące zagrożenie zarażenie się przez pracowników koronawirusem. Według przedstawicieli producenta, przerwa nie powinna zachwiać harmonogramem dostaw. Koncern podkreśla, że miesięcznie przekazuje odbiorcom pojedyncze egzemplarze obu typów tych samolotów.

Dotychczas Boeing dostarczył Departamentowi Obrony Stanów Zjednoczonych około 40 powietrznych tankowców KC-46A Pegasus z zamówionych łącznie 72 maszyn. Cześć z nich znajduje się w różnych fazach produkcji.

Czytaj także: Indie rozpoczynają odbiory kolejnych samolotów patrolowych P-8I Neptune

W przypadku P-8 Poseidon, w 2018 r. przekroczono liczbę 100 dostarczonych egzemplarzy. Obecne zamówienia odbiorców eksportowych i US Navy umożliwiają utrzymanie linii produkcji tych samolotów do 2023 r., a w ciągu najbliższych miesięcy można spodziewać się zawarcia kolejnych umów eksportowych. Nie jest wykluczone, że US Navy dokupi około 20 sztuk dla jednostek rezerwowych.

Decyzja ta uderza przede wszystkim w sektor cywilny i montaż samolotów pasażerskich. Obejmuje również produkcję samolotów patrolowych bazowania lądowego P-8 Poseidon, a także tankowania powietrznego KC-46 Pegasus. Obie maszyny bazują na komercyjnych płatowcach B737-800ERX/NG i B767.

Czytaj także: Boeing rozpoczął montaż pierwszego KC-46A dla Japonii

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego