Maszyna została zmodernizowana w zakładach producenta w Greenville w Południowej Karolinie. W ramach standardu Block 8.1 HC-130J otrzymał m.in.: nowy system zarządzania lotem, zgodny ze standardami CNS/ATM; cywilny odbiornik GPS; zmodernizowany układ identyfikacji „swój-obcy”; łącze danych zgodne ze standardem CNS/ATM; zmodernizowane systemy łączności wewnętrznej i wspomagania lądowania; nowy system diagnostyczny; dodatkowe paski świecące na kadłubie widoczne w goglach noktowizyjnych, a także oprogramowanie zgodne ze standardami IAMSAR.

Czytaj także: Francuskie Super Herculesy w komplecie

HC-130J Super Hercules mają sukcesywnie całkowicie zastąpić w linii obecnie eksploatowane HC-130H Hercules. Według planów US Coast Guard planuje zakupić do 22 takich maszyn, a dotychczasowe zamówienia objęły 12 egzemplarzy. Kolejne mają zostać kupione w najbliższych latach, a pozostałe będą zmodernizowane poprzez montaż wyposażenia w nowym standardzie. Samoloty tego typu stacjonują w bazach na Alasce, Hawajach i Florydzie, skąd realizują patole dalekiego zasięgu.