Francuskie Super Herculesy w komplecie

Ostatni francuski Super Hercules startuje z fabrycznego lotniska w Marietta w Georgii do lotu dostawczego. Fot./Lockheed Martin.

Lockheed Martin dostarczył Siłom Zbrojnym Republiki Francuskiej czwarty i zarazem ostatni samolot transportowy rodziny C-130J Super Hercules.

Kontrakt na dostawę maszyn podpisano 29 stycznia 2016 r. Wartość porozumienia wynosi 355 mld dol.

Czytaj także: Francja odebrała pierwszy z zamówionych samolotów KC-130J Super Hercules

Francuzi zamówili dwa transportowe C-130J-30 i dwa uniwersalne KC-130J. Pierwszy C-130J-30 przyleciał do Francji 15 stycznia 2018 r., a drugi 8 czerwca 2018 r. Pierwszy KC-130J trafił do użytkownika 19 września 2019 r.

Francuskie Super Herculesy stacjonują w Base aérienne 123 „Commandant Charles Paoli” na lotnisku Orlean-Bricy.

Zakup miał tryb interwencyjny i wynikał z potrzeb operacyjnych francuskich sił zbrojnych realizujących zadania bojowe w Afryce. Według obecnych planów nowe C-130J i KC-130J mają uzupełniać potencjał maszyn Airbus A400M Atlas i częściowo zastąpić starsze Herculesy w wersji C-130H.

Czytaj także: Francja przyspiesza zakup śmigłowców

Dla koncernu Lockheed Martin umowa z Francją była dużym sukcesem wizerunkowym. W 2019 r. podobną drogą co Paryż poszedł także Berlin, zamawiając sześć samolotów C-130J Super Hercules. Także ten zakup był związany z potrzebami operacyjno-ekspedycyjnymi, a także problemami trapiącymi program Airbus A400M Atlas. Dostarczone maszyny tego typu nadal nie mogą wykonywać części zadań wymaganych przez użytkowników.

Tags:

Mogą Ci się również spodobać

Tajlandia przejmuje Strykery

W Bangkoku odbyła się uroczystość formalnego przekazania siłom zbrojnym Tajlandii pierwszej partii kołowych transporterów ...

Hobarty w komplecie

Royal Australian Navy odebrała niszczyciel rakietowy HMAS Sydney (DDG 42). Jest to trzeci i ...

Pierwszy rejs operacyjny USS Detroit

Z bazy US Navy w Mayport na Florydzie wyruszył w swój pierwszy rejs operacyjny ...