Program CRH (Combat Rescue Helicopter) jest obecnie w fazie opracowania i rozwoju konstrukcji EMD (Engineering and Manufacturing Development). Na tym etapie producent zobowiązał się do budowy czterech funkcjonalnych prototypów śmigłowca oznaczonego jako HH-60W Pave Hawk II.
Czytaj także: Wystartowały testy opcjonalnie-załogowego Black Hawka
Zgodnie z założeniami programu prototyp EMD-1 miał zostać ukończony w październiku 2018 r., a miesiąc później EMD-2. Oblot śmigłowca, a dokładnie prototypu EMD-2, zaplanowano na luty 2019 r. Jednakże napotkane w ubiegłym roku problemy technologiczne sprawiły, że pierwszy lot przesunięto z października 2018 r. na luty 2019 r. Ostatecznie jednak został on przeprowadzony dopiero 17 maja 2019 r.
Na ratunek US Air Force
USAF planują zakup 113 egzemplarzy HH-60W w ramach wartego 7,1 mld USD programu CRH. Zastąpią one wykorzystywane obecnie do misji ratownictwa bojowego śmigłowce HH-60G Pave Hawk.
W roku budżetowym 2019 USAF zakupiły 10 śmigłowców. Na rok 2020 zaplanowały zakup 12 egzemplarzy oraz 16 na 2021 r. Wśród pierwszych dziewięciu egzemplarzy mają znaleźć się cztery prototypy (EMD 1-4) oraz pięć maszyn testowych tzw. fazy demonstracji i rozwoju systemu (SDD). HH-60W konstrukcyjnie opiera się na produkcyjnym modelu UH-60M Black Hawk.