Z tego też względu formalnym zamawiającym jest Ministerstwo Obrony Republiki Włoskiej. Wartość umowy to 369 mln euro, a dostawy wiropłatów mają rozpocząć się w 2023 r. W austriackim lotnictwie wojskowym włoskie maszyny zastąpią przestarzałe maszyny Aérospatiale Alouette III. Spośród transzy gwarantowanej sześć ma zostać dostarczonych w konfiguracji szkolno-treningowej (AW169B), a pozostałych 12 w wielozadaniowej AW169MA. W przypadku wykorzystania opcji, która umożliwia dodatkowe zamówienia dalszych 18 wiropłatów, mają zostać zachowane takie same proporcje. Dodatkowo pakiet ma obejmować: symulatory, pomoce dydaktyczne do szkolenia personelu, części zamienne, naziemne urządzenia obsługi technicznej, wyposażenie dodatkowe zgodne z zamówioną konfiguracją. Poza powyższym budżetem pozostają kwestie dostosowania infrastruktury naziemnej (m.in. hangarów) w dwóch bazach. Szkolenie austriackiego personelu ma rozpocząć się w połowie 2022 r., natomiast pierwsze dostawy wyposażenia naziemnego rozpoczną się pod koniec bieżącego roku. Według dostępnych informacji, cały kontrakt ma zostać zrealizowany do 2026 r.
Jak informuje Leonardo, dotychczas zamówiono ponad 300 śmigłowców AW169, a dostarczone maszyny wylatały już ponad 100 tys. godzin. W grudniu ubiegłego roku para maszyn tego typu, należąca do Sił Zbrojnych Republiki Włoskiej, wylatała pierwszych 1000 godzin. Co ważne, kontrakt na sprzedaż AW169M do Austrii będzie sukcesem całego koncernu Leonardo, w tym należących do niego zakładów WSK PZL Świdnik. Jak wielokrotnie podkreślał prezes świdnickich zakładów Jacek Libucha, obecnie wszystkie wiropłaty dostarczane przez Leonardo mają w sobie części produkowane w Polsce.