Aktualizacja: 11.05.2025 23:35 Publikacja: 11.01.2022 13:26
Średni samolot transportowo-tankujący Airbus Atlas C1 Królewskich Sił Powietrznych.
Foto: RAF/Crown Copyright
Powodem tego kroku, który ma zostać zrealizowany do 2030 r., są czynniki operacyjne. Do końca 2023 r. Królewskie Siły Powietrzne mają wycofać obecnie eksploatowane samoloty tej klasy Lockheed Martin C-130J Super Hercules i mniejsze BAe 146 C3. To z kolei spowoduje, że lotnictwo transportowe będzie dysponować wyłącznie 22 Atlasami C1 (ostatnie dwa trafią do RAF w tym roku), ośmioma ciężkimi Boeing C-17 Globemaster III i 14 leasingowanymi Airbus A330MRTT Voyager.
Obecnie brak informacji ile nowych samolotów A400M miałoby zostać zakupionych przez Londyn. Według pierwotnych planów zakładano zamówienie 25 egzemplarzy, ostatecznie zredukowano tę liczbę do 22.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas