Maszyny te dotarły do Wielkiej Brytanii 24 listopada – do bazy Brize Norton w Oxfordshire przywiózł je samolot transportowy Boeing C-17 Globemaster III RAF-u.

Śmigłowiec AH-64E o rejestracji ZM705 wykonał lot z bazy lotniczej Wattisham w hrabstwie Suffolk, gdzie stacjonuje 3. pułk śmigłowców Lotnictwa Wojsk Lądowych, eksploatujący śmigłowce Apache AH1. Wydarzenie to miało miejsce około czterech miesięcy później od wcześniej zakładanego harmonogramu – producent i brytyjski resort obrony nie komentują opóźnienia. Dotychczas Boeing dostarczył Wielkiej Brytanii 14 AH-64E Guardian, a łącznie dostawy mają objąć 50 wiropłatów, które zastąpią obecnie eksploatowane Apache AH1 (AH-64D).

Zgodnie z upublicznionymi informacjami, wstępna gotowość operacyjna pierwszego dywizjonu AH-64E Apache Guardian brytyjskich sił zbrojnych ma zostać uzyskana w 2022. Dostawy maszyn zakończą się w 2024 r. Co ciekawe, brytyjskie Guardiany mają być jednymi z pierwszych śmigłowców tego typu, które zostaną zintegrowane z wielozadaniowymi pociskami kierowane Lockheed Martin AGM-179 JAGM, będą także przenosić pociski kierowane MBDA Brimstone, próbne strzelania z wykorzystaniem których odbyły się w Stanach Zjednoczonych.

Dotychczas Boeing zdobył zamówienia na AH-64E Apache Guardian od dwóch państw europejskich ‒ Wielkiej Brytanii i Niderlandów. Dodatkowo konstrukcja budzi zainteresowanie Republiki Federalnej Niemiec (gdzie może zastąpić obecnie używane Airbus Tiger UTH). Nie można także wykluczyć, że Grecja zdecyduje się na modernizację do tego standardu swoich AH-64A/D Apache. W Polsce Boeing uczestniczy z AH-64E Apache Guardian w postępowaniu mającym wyłonić dostawcę nowych śmigłowców bojowych, następców Mi-24D/W, kryjącym się pod kryptonimem Kruk.