Ta deklaracja może oznaczać, że także nowy rząd będzie realizować dotychczasowe rekomendacje dotyczące modernizacji sprzętowej Luftwaffe.
W ramach rekomendacji, które zostały zaakceptowane przez ówczesny rząd federalny w 2020 r., zakup następców obecnie eksploatowanych samolotów uderzeniowych Panavia Tornado (i najstarszych Eurofighterów) ma zostać rozdzielny pomiędzy dwóch producentów. Konsorcjum Eurofighter GmbH ma dostarczyć 93 egzemplarze maszyny Eurofighter Typhoon, a amerykańska korporacja Boeing 45 Super Hornetów (30 wielozadaniowych F/A-18F Super Hornet i 15 przełamania obrony powietrznej E/A-18G Growler). Wielozadaniowe maszyny amerykańskie mają zastąpić Tornada przeznaczone do misji w ramach NATO Nuclear Sharing, a zatem będą dostosowane do przenoszenia bomb jądrowych B61-12, zaś samoloty przełamania obrony powietrznej samoloty walki elektronicznej Tornado ECR, które osłaniać miały podczas misji bojowych nosiciele broni jądrowej. Jednym z powodów decyzji o zakupie amerykańskich samolotów jest długi, skomplikowany i kosztowny proces integracji uzbrojenia nuklearnego z Eurofighterami.
Zgodnie z ustalonym harmonogramem, Bundestag ma debatować nad tym programem zakupowym w drugiej połowie 2022 r. bądź na początku 2023, co miałoby umożliwić rozpoczęcie zakupów około 2025 r. Już w 2020 r. zakładano, że ostateczna decyzja zapadnie po wyborach, w wyniku których władzę utraciła CDU/CSU. Ze względu na fakt, że podtrzymywany jest udział w programie NATO Nuclear Sharing, Niemcy raczej będą kontynuować proces modernizacji Luftwaffe zgodny z dotychczasowymi rekomendacjami.
Pomimo oparcia zakupów na europejskim przemyśle lotniczym, w ostatnich latach Niemcy kupują statki powietrzne także w Stanach Zjednoczonych. Wśród ostatnich takich programów można wymienić zakup sześciu samolotów transportowych Lockheed Martin C-130J Super Hercules i pięciu morskich patrolowych/ZOP Boeing P-8A Poseidon. Poza Super Hornetami można spodziewać się także zakupu amerykańskich śmigłowców. Zasadniczy program to następca wiropłatów Sikorsky CH-53G Stallion, w którym rywalizują Boeing CH-47F Chinook Block II i Lockheed Martin CH-53K King Stallion. Nie można także wykluczyć zakupu śmigłowców bojowych Boeing AH-64E Apache Guardian.