Umowa ma wartość 49,7 mln dol. i ma zostać zrealizowana do końca kwietnia 2025 r. W jej ramach specjaliści Boeinga przeprowadzą konwersję kolejnej partii maszyn, która obejmuje wycofane z eksploatacji w jednostkach liniowych samolotów standardu Block 25 i 30. Obecnie są one zakonserwowane w składowisku AMARG w bazie lotniczej Davis-Monthan w stanie Arizona. W momencie podpisania umowy uruchomiono pierwszą transzę funduszy w kwocie 25 mln dolarów.

Obecnie Boeing realizuje wieloletnie umowy dotyczące dostawy do Departamentu Obrony ponad 120 samolotów-celów. Ich konwersja odbywa się na dwóch liniach produkcyjnych, które znajdują się w Jacksonville na Florydzie i Davis-Monthan w Arizonie. Poza możliwością wykorzystania jako reale cele latające, zwalczane przy użyciu kierowanych pocisków różnych typów, maszyny są doskonałym środkiem pozwalającym na szkolenie pilotów w manewrowej walce z wykorzystaniem taktyki samolotów bojowych 4. generacji. Pomimo instalacji systemu zdalnego sterowania, QF-16 cały czas zachowują możliwość sterowania przez pilota znajdującego się w kabinie maszyny.

Boeing zawarł z Departamentem Obrony umowę na konwersję kolejnej partii myśliwców wielozadaniowych F

Boeing zawarł z Departamentem Obrony umowę na konwersję kolejnej partii myśliwców wielozadaniowych F-16C/D na samoloty-cele QF-16.

US Air Force

Program QF-16 został zapoczątkowany w wyniku wdrożenia w Siłach Zbrojnych Stanów Zjednoczonych nowych celów latających zbudowanych na bazie samolotów bojowych. Do niedawna w tej roli wykorzystywano maszyny McDonnell-Douglas F-4 Phantom II różnych wersji, ale ich zapasy wyczerpały się, co wymusiło wybór nowej platformy. Obecnie na składowisku AMARG znajduje się ok. 120 F-16C/D, które mogą być przebudowane do standardu QF-16.