Niska gotowość operacyjna największą bolączką US Air Force

Do końca września bieżącego roku siły powietrzne Stanów Zjednoczonych (USAF) oraz marynarka wojenna (US Navy) miały osiągnąć 80 proc. gotowości operacyjnej. Czy to się udało?

Publikacja: 07.10.2019 15:46

Przegląd techniczny myśliwca F/A-18F Super Hornet z dywizjonu VFA-2 prowadzony w hangarze lotniskowc

Przegląd techniczny myśliwca F/A-18F Super Hornet z dywizjonu VFA-2 prowadzony w hangarze lotniskowca USS Carl Vinson. Fot./US Navy

Foto: Przegląd techniczny myśliwca F/A-18F Super Hornet z dywizjonu VFA-2 prowadzony w hangarze lotniskowca USS Carl Vinson. Fot./US Navy

Wszystko za sprawą dyrektywy, jaką w październiku 2018 r. wydał ówczesny sekretarz obrony Jim Mattis. Rozporządzenie dotyczyło floty myśliwców F-16, F/A-18, F-22 oraz F-35.

Wydanie dyrektywy było odpowiedzią na niski poziom gotowości operacyjnej, który od lat trapi nie tylko lotnictwo myśliwskie, ale lotnictwo wojskowe Stanów Zjednoczonych w ogóle. Od roku budżetowego 2012 Pentagon notuje stopniowy spadek gotowości operacyjnej lotnictwa wojskowego. Mowa o zdolności poszczególnych typów samolotów do natychmiastowego wykonywania zadań bojowych (MCR – Mission Capable Rate).

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego