W myśl wartej 1,65 mld zł umowy zawartej 26 kwietnia 2019 r. w Świdniku cztery śmigłowce AW101 produkowane przede wszystkim w brytyjskich zakładach Leonardo Helicopters w Yeovil miały dotrzeć do polskiego odbiorcy- darłowskiej Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej jeszcze przed końcem 2022 r. Komplikacje w produkcji związane z pandemią Covid 19 , spowodowały jednak roczne opóźnienie w dostawach.
W kontrakcie sprzed 3 lat zapisano, że głównym wykonawcą zamówienia jest należąca do włoskiego koncernu lubelska spółka PZL Świdnik ( dostawca niektórych komponentów i elmentów struktur płatowca ) i to ona odpowiada za całość realizacji zobowiązań, a w zakładach Leonardo w Yeovil odbywa się montaż śmigłowca . W oparciu o brytyjskie centrum treningowe zrealizowano także elementy programu szkoleniowego załóg. W przygotowanie pilotów zaangażowano także norweski wyspecjalizowany ośrodek Leonardo dysponujący kompleksowymi symulatorami i trenażerami.