Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 15:59 Publikacja: 30.05.2023 12:52
AW 101 dla Marynarki Wojennej.
Foto: materiały prasowe
O planowanym kolejnym zakupie AW101 poinformował podczas niedawnej warszawskiej konferencji Defence24 Day gen. Ireneusz Nowak, Inspektor Sił Powietrznych. Nowe transportowe wiropłaty mają trafić do 25. Brygady Kawalerii Powietrznej. Operowałyby w przyszłości z lotniczej bazy aeromobilnej formacji szturmowej Sił Zbrojnych w Leźnicy Wielkiej pod Łęczycą. Ciężkie, wielozadaniowe AW101 Leonardo mają tam zastąpić wysłużone śmigłowce transportowe Mi-8 i Mi-17 rosyjskiej konstrukcji.
To już druga w ciągu ostatniego roku zapowiedź znaczącego zwiększenia helikopterowej floty dla kawalerii powietrznej. W lipcu 2022 roku zapadła decyzja, że tomaszowska 25. Brygada otrzyma warte ponad 8 mld zł 32 śmigłowce Leonardo AW149, które zastąpią eksploatowane przez powietrznych kawalerzystów wyprodukowane w Świdniku maszyny W-3 Sokół.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas