Pierwszy dotyczy transportera rozpoznania skażeń (TRSK), a drugi systemów zdalnego wykrywania skażeń chemicznych i biologicznych.
W przypadku pierwszego z przedsięwzięć przedmiotem dialogu ma być: ocena możliwości doposażenia pojazdu bazowego w sprzęt rozpoznania skażeń (chemicznych, biologicznych i promieniotwórczych) oraz dobór sprzętu specjalistycznego niezbędnego do zapewnienia określonych zadań. Dialog dotyczy także wypracowanie koncepcji pozyskania TRSK, ocenę możliwości spełnienia wymagań dotyczących zabezpieczenia logistycznego, dostaw i szkolenia, oszacowanie kosztów, wstępne oszacowanie możliwości produkcyjnych oraz czasowych pozyskania TRSK, analizę i identyfikację ryzyka w procesie pozyskania, stan zaawansowania technicznego urządzeń planowanych jako wyposażenie TRSK.
Czytaj także: Inspektorat Uzbrojenia planuje analizę w sprawie modernizacji BWP-1
Według koncepcji IU pojazdem bazowym dla TRSK miałby być Lekki Opancerzony Transporter Rozpoznawczy (LOTR). Pojazd znajduje się obecnie na końcowym etapie pracy rozwojowej Kleszcz. Ma on napęd w układzie 4×4, masę całkowitą 15 ton i jest przeznaczony do przewozu do pięciu osób. Pojazd jest amfibijny, a jego uzbrojenia ma tworzyć zdalnie sterowane stanowisko uzbrojenia. LOTR Kleszcz powstaje we współpracy firmy AMZ-KUTNO oraz Wojskowego Instytutu Chemii i Radiometrii, Wojskowego Instytutu Łączności oraz Wojskowego Instytutu Technicznego Uzbrojenia. Dotychczas wykonano dwa prototypy. Według planów sprzed kilku lat Siły Zbrojne RP planowały zakup około 250 LOTR-ów różnych wersji. Maszyny pozwolą zastąpić pojazdy rodziny BRDM-2, które kupowano w ZSRS w latach 70. i 80.
Podmioty zainteresowane udziałem w dialogu technicznym mają czas na przesyłanie zgłoszeń do 1 lutego 2021 r. Sam dialog zaplanowano w terminie luty – maj 2021 r. Termin może ulec wydłużeniu w przypadku nieosiągnięcia celów.