4 nowoczesne wiropłaty ZOP i CSAR przylecą do Polski, zgodnie z planem, w 2022 r.
Obydwie firmy, polska i brytyjska, jak zresztą całe światowe lotnictwo, borykają się z problemami wywołanymi pandemią koronawirusa. Konsekwencją spadku zamówień są przede wszystkim redukcje zatrudnienia. Z obydwu spółek musiało odejść w ostatnich miesiącach w sumie kilkuset pracowników. Nie będzie miało to jednak wpływu na realizację istotnego zamówienia polskiego MON – zapewnia Leonardo Poland.
Komponenty AW101 jadą do Yeovil
Znaczącą część komponentów do zakontraktowanych przez marynarkę śmigłowców już wysyłana jest do brytyjskiego helikopterowego centrum produkcyjnego Leonardo w Yeovil bezpośrednio z PZL Świdnik.
Podlubelska firma od lat stanowi centrum doskonałości konstrukcji lotniczych Leonardo i nic szczególnego w tym, że świdnickie zakłady od początku włączono w łańcuch produkcyjny maszyn AW101. W PZL Świdnik wytwarzane są płyty sufitowe, panele podłogowe kabiny pilotów czy m.in. górne owiewki kadłuba. Świdnicki zakład informuje, że wyprodukowano już ponad 40 zestawów części dla różnych odbiorców, nie tylko polskich ale też włoskich, norweskich czy japońskich.
Niedawno w PZL do produkcji wprowadzono także elementy obudowy urządzeń awionicznych. Pod Lublinempowstaje główny panel instrumentów, konsole boczne deski rozdzielczej i panele międzykonsolowe.