Międzyrządowa umowa LOA, podpisania formalnie 31 stycznia w Dęblinie, dotyczy 32 samolotów wraz z pakietami szkolno-treningowym i wsparcia logistycznego. Całość wyceniono na 4,6 mld dolarów. Część dziennikarzy wskazała na jeden ważny szczegół. Według ich wyliczeń koszt jednostkowy F-35A dla Sił Powietrznych RP będzie wyższy o ok. 9,5 mln dol. niż maszyn kupowanych przez USAF w ramach XIV serii produkcyjnej.
Czytaj także: Brytyjczycy sami uzbroili swoje F-35. Teraz kuszą Polskę
Według odpowiedzi Departamentu Obrony, który formalnie pośredniczy w transakcji pomiędzy Polską a Lockheed Martin zgodnie z procedurą Foreign Military Sales, różnica ta wynika z trzech podstawowych elementów. 5 mln dol. za sztukę to opłata za pośrednictwo administracji federalnej zgodnie z przepisami programu FMS, ok. 4,4 mln dol. to kalkulowane koszty inflacji, a pozostałe ok. 61 000 dol. to kwota instalacji modułu kadłubowego spadochronu hamującego.