W interpelacji, która wpłynęła do Sejmu 28 grudnia 2020 r., poseł pyta o standard i wyposażenie pojazdów, a także rozpoczęcia ich eksploatacji w jednostkach wojskowych na terenie całego kraju. Poseł Szłapka oczekuje odpowiedzi na następujące pytania:
- Czy zakup pojazdów typu Ford Ranger XLT diesel o mocy 170 KM zwykłej seryjnej produkcji odpowiada rzeczywistym potrzebom Wojska Polskiego? Z kim decyzja o tego typu zakupie była konsultowana?
- Czy Ford Ranger XLT spełnia warunki pojazdu, który ma być używany w trudnych warunkach terenowych i bojowych?
- Z jakiego powodu zdecydowano, że samochód wojskowy będzie miał barwę czarny metalik, a nie barwy ochronne i maskujące?
- Z jakiego powodu zdecydowano, że pojazd wojskowy powinien mieć chromowane wykończenia karoserii?
- Czy zakupione pojazdy mają wykończenia i wzmocnienia do zamontowania na platformie dodatkowej broni?
- Dlaczego w zakupionych pojazdach siedzenia są wykończone zwykłym welurem, skoro jest oczywiste, że żołnierz z pełnym wyposażeniem, który usiądzie na takim siedzeniu, natychmiast je zniszczy?
Czytaj także: Wojsko Polskie odebrało pierwszą partię samochodów Ford Ranger
Co należy podkreślić, to jedna z dwóch interpelacji poselskich, które wpłynęły do resortu obrony w grudniu ubiegłego roku w sprawie zakupu samochodów Ford Ranger. Drugą, datowaną 21 grudnia, wystosowali także posłowie Koalicji Obywatelskiej: Konrad Frysztak, Krzysztof Truskolaski, Witold Zembaczyński, Marek Sowa i Aleksander Miszalski. Także w tym przypadku zadano kilka pytań związanych z realizacją powyższego zakupu.
Ford Ranger XLT z zabudową hard top w całej okazałości. Fot./Andrzej Kiński