Samoloty bazowania pokładowego EA-18G wyposażone są w stacje radiolokacyjne z aktywną anteną ze skanowaniem fazowym (AESA) typu Raytheon AN/APG-79, takie same jakie są montowane w samolotach wielozadaniowych F/A-18E/F Super Hornet. US Navy wraz z firmą Raytheon analizują możliwość modernizacji radarów w taki sposób, aby mogły aktywnie zakłócać naziemne stacje radiolokacyjne przeciwnika. Wprzęgnięcie radarów pokładowych w system walki elektronicznej samolotów EA-18G mogłoby znacząco zwiększyć ich możliwości ofensywne.
W skład pakietu systemów walki elektronicznej EA-18G wchodzą obecnie: system przechwytywania i analizy sygnałów radiowych Northrop Grumman AN/ALQ-218, system zakłócania komunikacji radiowej Raytheon AN/ALQ-227 CCS i taktyczny system zakłócania L3 Harris AN/ALQ-99F TJS w podwieszanych zasobnikach (maksymalnie pięć). Systemy walki elektronicznej są sprzężone z radarem AN/APG-79, dzięki czemu mogą one korzystać z danych stacji radiolokacyjnej w celu wykrywania i określania koordynat celów.
Wykorzystanie radaru typu AESA jako dodatkowego emitera zakłóceń jest jak najbardziej możliwe. Funkcję taką pełni np. radar Northrop Grumman AN/APG-81 instalowany w myśliwcach 5. generacji Lockheed Martin F-35 Lightning II. Będące w wyposażeniu samolotów bojowych stacje radiolokacyjne AESA mogą pasywnie monitorować transmisje radarowe przeciwnika. Dzięki temu mogą wykrywać wrogie nadajniki bez ujawniania własnej obecności w spektrum elektromagnetycznym. Technologia AESA pozwala na szybkie przetwarzanie informacji o radarze przeciwnika, jego trybie pracy i paśmie działania oraz generowanie odpowiedniej, skupionej wiązki zakłócającej.
EA-18G z zestawem zasobników walki elektronicznej systemu AN/ALQ-99.
Wykorzystywanie radaru pokładowego jako elementu systemu walki elektronicznej ma jednakże swoje ograniczenia. Radar może skutecznie pokrywać swym polem obserwacji jedynie przednią półsferę przed samolotem. Gdy działa w trybie zakłócania nie może też w pełnym zakresie realizować swojej podstawowej funkcji, czyli wykrywania i śledzenia samolotów przeciwnika.