Ostatecznie do rywalizacji o zamówienie dla GROM zgłosiło się pięć podmiotów: Fubar Aviation Bartosz Maciejczyk, IBCOL, GISS, Autocom Management i Glomex MS Polska.

Zamawiający przewidział na zakup do 15 mln zł.  Oferty skalkulowano na kwoty od 2,2 mln (Glomex MS Polska) do 11,7 mln zł (Fubar Aviation Bartosz Maciejczyk). Większość oferentów deklaruje, że realizacja zlecenia zostanie zakończona do końca sierpnia tego roku. Gwarancja obejmie 48 miesięcy użytkowania.

Przetarg na zakup makiety samolotu pasażerskiego przeznaczonej do szkolenia został ogłoszony 29 grudnia 2018 r. Dotychczas operatorzy Wojsk Specjalnych GROM ćwiczą odbijanie samolotów z rąk porywaczy m.in. na samolocie pasażerskim Tu-134. Samolot zlokalizowany jest na poligonie Biura Operacji Antyterrorystycznych Komendy Głównej Policji w Warszawie. Dodatkowo, w 2012 r., wojsko wyrażało zainteresowanie zakupem od PLL LOT wraku samolotu Boeing 767-300ER. Ostatecznie zrezygnowano z tego pomysłu.

Czytaj także: Ile zarobi ochotnik WOT?