Aktualizacja: 21.11.2024 16:35 Publikacja: 10.01.2023 13:23
Lockheed Martin i Boeing skarżą rozstrzygnięcie programu FLRAA, w którym zwycięzcą został Bell Textron i jego maszyna V-280 Valor.
Foto: Bell
Lockheed Martin i Boeing złożyli protest na rozstrzygnięcie programu FLRAA 28 grudnia korporacja Lockheed Martin poinformowała o skierowaniu w imieniu konsorcjum z Boeingiem protestu w sprawie rozstrzygnięcia programu Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA) do instytucji kontrolnej Kongresu Stanów Zjednoczonych (GAO, Government Accountability Office). Te, zresztą spodziewane, działania wstrzymują program na przynajmniej 100 dni.
Członkowie konsorcjum wskazują w swoim komunikacie, że powodem tego kroku jest żądanie uzyskania wyjaśnień od przedstawicieli Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych dotyczących przyczyn wyboru konkurencyjnej oferty Bell Textron. Skierowanie protestu do GAO wstrzyma program na 100 dni. Okres ten może zostać skrócony jeśli skarga zostanie wycofana bądź audytorzy nie dopatrzą się naruszeń zasad prowadzenie postępowania uzasadniających złożenie protestu. W przypadku uznania skargi konsorcjum Lockheed Martin/Boeing procedura wyboru następcy śmigłowców UH-60 Black Hawk wydłuży się jeszcze bardziej.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów dla Wojska Polskiego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwierdziła projekt cięższego niż bwp Borsuk wozu.
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposażone w zaawansowaną elektronikę zwiastują w armii rewolucję.
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedział dokapitalizowanie huty i innych zbrojeniowych firm z Podkarpacia.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii karabinków MSBS Grot.
Wciąż trwają rozmowy o zakupie kolejnej partii czołgów K2. Problem w tym, że koszt polonizacji tych pojazdów do wersji K2PL liczony jest w miliardach złotych i na razie nie ma rozwiązania, kto ma za to zapłacić.
Wydawałoby się, że wybuch wojny w Ukrainie przyspieszy procesy związane z poprawą bezpieczeństwa Polaków. To okazało się złudne. Straciliśmy mnóstwo czasu.
W warstwie deklaracji politycznych nic się nie zmienia, będziemy nadal wspierać Ukrainę, w podskórnej – mniej widocznej – widać zniechęcenie i rozczarowanie niespełnionymi obietnicami.
Do połowy października niemiecki rząd wydał zgody na eksport uzbrojenia o wartości 10,9 mld euro. Wydawanie pozwoleń na eksport staje się bardziej liberalne.
Niewypały polskiej zbrojeniówki w walce o unijne granty to efekt naszej słabości – ale też premii dla dużych graczy. Z obecnymi kryteriami te programy, z punktu widzenia naszej branży, nie mają sensu.
Wojsko nie zareklamowało zimowych butów, ale prokurator wojskowy oskarżył producenta o oszustwo na gigantyczną kwotę. Sąd Okręgowy w Krakowie oczyścił go teraz z zarzutów.
Dziś w skarżyskiej spółce Mesko powinno zostać podpisane porozumienie dotyczące sprzedaży piorunów w ramach unijnego programu EDIRPA. Ale firma ma problemy z terminową realizacją dostaw.
Polacy są sceptyczni wobec wyboru, którego dokonali niedawno Amerykanie. Nie mają pewności, czy Donald Trump jako 47. prezydent USA poprawi bezpieczeństwo Polski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas