Inauguracyjne wyjście w morze rozpoczyna dynamiczną fazę zakładowych testów platformy – jej napędu, systemów sterowania i innych mechanizmów. Okręt zbudowała stocznia PAO SZ „Siewiernaja wierf'" z Sankt Petersburga, wchodząca w skład Zjednoczonej Korporacji Stoczniowej OSK (Objediniennaja sudostroitielnaja korporacyja). Stępkę położono prawie 11 lat temu – 1 lutego 2012 r. Wodowanie odbyło się 22 maja 2020 r. Trzecia fregata typu Gorszkow jest jednocześnie przełomowa, ponieważ jako pierwsza otrzymała w pełni rosyjską siłownię.

Pierwotnie okręty projektu 22350 miały być wyposażone w napęd systemu CODOG, na który składały się dwa zespoły GDTA M55R. Każdy obejmował silnik wysokoprężny Kołomienskij zawod 10D49, turbinę gazową ODK Saturn M90FR i przekładnię redukcyjną RO55R, produkowaną przez ukraińskie przedsiębiorstwo DP NWKG „Zoria-Maszprojekt" z Mikołajowa. Po aneksji Krymu w 2014 r., dostawy wyposażenia z Ukrainy ustały, co wpłynęło na poważne opóźnienie m.in. szeregu programów morskich, w tym omawianych fregat. Dopiero zastąpienie importowanych komponentów krajowymi – w tym przypadku turbiny zaczęła wytwarzać firma Zwiezda z Petersburga – pozwoliło na kontynuowanie budowy. Planowo okręt miał być zwodowany już w 2017 r., jednak dopiero w grudniu 2020 r. w stoczni pojawiły się brakujące komponenty zespołu napędowego.

Fregaty projektu 22350 są pierwszymi dużymi (5400 ton wyporności pełnej) okrętami nawodnymi WMF Federacji Rosyjskiej, zaprojektowanymi po rozpadzie ZSRS. Ich projekt opracowało Północne Biuro Projektowo-Konstrukcyjne z Petersburga. Budowa Gorszkowów od początku nie postępowała zgodnie z planami. Napotykała problemy techniczne i finansowe. Prototypowy Admirał Fłota Sowietskogo Sojuza Gorszkow wszedł do służby 12 lat po położeniu stępki, zaś drugi w serii Admirał fłota Kasatonow – 11. Na Gorszkowie prowadzono próby państwowe nowego przeciwokrętowego pocisku hipersonicznego 3M22 Cirkon. Zgodnie z doniesieniami prasy rosyjskiej, Gołowko ma być pierwszym okrętem nawodnym, który będzie ich etatowym nosicielem.

Obecnie w budowie jest jeszcze pięć fregat tego typu, a kolejna para została zakontraktowana. Jednostki te mają zastąpić stare niszczyciele projektu 956/956M Sarycz i duże okręty ZOP projektu 1155 Friegat, pamiętające lata 80., choć te są znacznie większe od budowanych dziś fregat.