Na liście są następujące firmy: Airbus, Boeing, Leonardo i Lockheed Martin. Decyzja brytyjskiego resortu obrony o wyborze tych właśnie podmiotów wynika z analizy wstępnej dokumentacji przesłanej przez zainteresowane firmy w pierwszej fazie postępowania. Zakwalifikowani do drugiego etapu mają otrzymać pełny opis przedmiotu zamówienia i szczegółowe wymagania.
W ramach programu NMH planuje się zakup 44 śmigłowców wielozadaniowych, które zastąpią obecnie eksploatowane w lotnictwie British Army wiropłaty Westland Puma HC.2, Bell 212, Bell 412 i Eurocopter AS365 Dauphin. Z pewnością spośród nich najciekawszą rolę pełnią te ostatnie – w 658. dywizjonie Army Air Corps zapewniają lotnicze wsparcie dla sił specjalnych (w tym SAS) w zadaniach kontrterrorystycznych na obszarze Wielkiej Brytanii.
Zgodnie z deklaracjami oferentów Brytyjczycy będą mogli wybrać pomiędzy następującymi śmigłowcami: Airbus H175M (którego linia montażu finalnego ma zostać ulokowana na terytorium Wielkiej Brytanii), Leonardo AW149 (montaż końcowy w zakładach koncernu w Yeovil) i Lockheed Martin S-70M Black Hawk, którego montaż realizowany jest w Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu (dotychczas brak szczegółów dotyczących oferty przemysłowej, jednak nie można wykluczyć dużego zaangażowania brytyjskiego sektora lotniczego). W przypadku Boeinga, spekulacyjnie, wiele wskazuje na to, że amerykański gigant będzie chciał zainteresować Londyn śmigłowcem MH-139A Grey Wolf, a więc zamerykanizowaną wersją śmigłowca Leonardo AW139.