Kontrakt o nieujawnionej wartości będzie obejmował: instalację sprzętu, naprawę i konserwację, zapewnienie części zamiennych, kalibrację, bezpieczeństwo systemu i projektu, wsparcie logistyczne wykonawcy, szkolenie, akredytację bezpieczeństwa, zarządzanie dokumentacją oraz ewentualne aktualizacje oraz ulepszenia systemu.
Nowy CESM (Communications Electronic Support Measures, system monitoringu łączności radiowej) będzie opierał się na łatwo dostępnym produkcie COTS (Commercial Of The Shelf) o wysokim poziomie gotowości technicznej. W tym celu Babcock, który nie jest producentem takiego sprzętu, nawiązał współpracę ze specjalistycznym brytyjskim przedsiębiorstwem w celu dostarczenia Ardent Wolf. Firma nie została zidentyfikowana, ale należy przyjąć, że jest uznanym dostawcą wyposażenia do monitorowania sygnałów i częstotliwości radiowych. Ze względu na aspekty bezpieczeństwa MoD wymagało, aby program Ardent Wolf ograniczyć tylko do głównych wykonawców z Wielkiej Brytanii.
CESM Ardent Wolf zastąpi na fregatach typu 23 należących do Royal Navy obecnie używany CESM Hammerhead. Ten ostatni był dostarczany przez Babcocka we współpracy z, należącą do amerykańskiego Boeinga, spółką Argon ST produkującą to wyposażenie.
W kwietniu 2021 r. Babcock otrzymał kontrakt na przedłużenie okresu eksploatacji obecnego CESM (Hammerhead Life Extension ‒ HHLE) o wartości 1,3 mln funtów. W ramach HHLE, zawartego z Defence Equipment and Support's Joint Electronic Surveillance delivery team, system pozostanie w służbie do wydłużonej daty wycofania z użycia, czyli do marca 2025 r.
Ardent Wolf wykorzysta istniejącą infrastrukturę CESM na fregatach typu 23, a kontrakt ma zapewnić minimum siedem systemów opartych na COTS.