W ramach I transzy Indonezja zamówiła sześć samolotów, które wraz z wyposażeniem dodatkowym i usługami szkolno-logistycznymi, mają kosztować ok. 1,3 mld dolarów. Opcja kontraktowa obejmuje 36 kolejnych Rafale, co daje łączną liczbę 42 maszyn (w tym 12 dwumiejscowych), a ogólna wartość zamówienia wzrasta do 8,1 mld dolarów. Po dostawie samolotów w połowie 2025 r. Indonezja stanie się siódmym eksportowym użytkownikiem francuskich samolotów. Dotychczas zamówiły je: Egipt, Katar, Indie, Grecja, Chorwacja i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Rafale ma szanse zdobyć zamówienie Serbii i Indii (kontynuacja, tym razem dla lotnictwa morskiego).
Rafale mają stanowić jeden z dwóch zasadniczych typów samolotów bojowych Indonezyjskich Sił Powietrznych. W lutym tego roku sprzedaż 36 maszyn Boeing F-15EX Eagle II do Indonezji autoryzował amerykański Departament Stanu. Obydwa typy mają zostać uzupełnione w przyszłości przez ok. 40 myśliwców KAI KF-21 Boramae, które powstają w kooperacji południowokoreańsko-indonezyjskiej. Zakupy nowych maszyn pozwolą na sukcesywne zastępowanie obecnie eksploatowanych wielozadaniowych samolotów bojowych Su-27SKM, Su-30MK2 i rodziny Lockheed Martin F-16 (wersje A/AM/B/BM/C/D) oraz lekkich bojowych BAE Systems Hawk 200.