Prace mają obejmować przede wszystkim system wizualizacji RVS wykorzystywany podczas tankowania.
Według upublicznionych informacji nowa wersja systemu zobrazowania RVS (Remote Vision System), oznaczona RVS 2.0, ma zostać zainstalowana na samolotach na koszt producenta. Panoramiczny układ zobrazowania pozwoli operatorowi sztywnego łącza na bezpieczną obserwację procedury tankowania w powietrzu. Obecne rozwiązania mają liczne ograniczenia, co uniemożliwia wykonywanie wszystkich przewidzianych operacji w powietrzu, szczególnie w trudnych warunkach oświetlenia i atmosferycznych. Ma to kluczowe znaczenie, gdyż w przeciwieństwie do maszyn starszej generacji KC-135 operator łącza ma stanowisko w przedniej kabinie, nie obserwuje bezpośrednio procedury przekazywania paliwa i wykorzystuje w tym celu wspomniany system wizualizacji.
Nowy RVS 2.0 ma wkrótce zostać poddany certyfikacji i montowany na samolotach od 2023 r. Projekt układu został zatwierdzony 11 kwietnia tego roku. Kluczowym elementem była zgoda producenta na pokrycie kosztów modyfikacji już dostarczonych i planowanych do dostawy samolotów. Najważniejszymi elementami podlegającymi wymianie będą kamery w tylnej części kadłuba KC-46A i zainstalowane na sztywnym łączu.
Pomimo problemów technicznych, już dostarczone maszyny są sukcesywnie kierowane do działań operacyjnych. W ostatnich tygodniach cztery KC-46A przebazowano do Europy, gdzie wspierają siły NATO operujące w Europie Środkowo-Wschodniej. Ze względu na zwiększenie liczby wielozadaniowych maszyn bojowych zabezpieczających przestrzeń powietrzną, samoloty tankowania powietrznego są utrzymywane w powietrzu w trybie 24/7.
Dotychczas Boeing dostarczył 59 samolotów KC-46A Pegasus ‒ 57 US Air Force i dwa Japonii. Docelowo produkcja w ramach obowiązującego kontraktu ma objąć 179 egzemplarze dla US Air Force, a seria będzie przedłużona przez zamówienia eksportowe – dotychczas sprzedano cztery egzemplarze Japonii i cztery (z opcją rozszerzenia o kolejne cztery) do Izraela.