Aktualizacja: 10.05.2025 01:41 Publikacja: 30.04.2022 15:09
Samolot tankowania powietrznego Boeing KC-46A Pegasus podczas uzupełniania paliwa myśliwca wielozadaniowego F/A-18F Super Hornet.
Foto: US Navy/Lt. Zach Fischer
Prace mają obejmować przede wszystkim system wizualizacji RVS wykorzystywany podczas tankowania.
Według upublicznionych informacji nowa wersja systemu zobrazowania RVS (Remote Vision System), oznaczona RVS 2.0, ma zostać zainstalowana na samolotach na koszt producenta. Panoramiczny układ zobrazowania pozwoli operatorowi sztywnego łącza na bezpieczną obserwację procedury tankowania w powietrzu. Obecne rozwiązania mają liczne ograniczenia, co uniemożliwia wykonywanie wszystkich przewidzianych operacji w powietrzu, szczególnie w trudnych warunkach oświetlenia i atmosferycznych. Ma to kluczowe znaczenie, gdyż w przeciwieństwie do maszyn starszej generacji KC-135 operator łącza ma stanowisko w przedniej kabinie, nie obserwuje bezpośrednio procedury przekazywania paliwa i wykorzystuje w tym celu wspomniany system wizualizacji.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwi...
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposaż...
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedzia...
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii k...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas