Były one elementem programu testów konstrukcji przed certyfikacją i wdrożeniem do produkcji seryjnej.

Na przestrzeni 10 dni maszyna wykonała 40 lotów próbnych, w czasie których temperatura na ziemi wynosiła do -32 C. Śmigłowiec wraz z niezbędnym wyposażeniem naziemny, przebazowano z Republiki Korei do Yellowknife w Kanadzie na pokładzie ciężkiego samolotu transportowego Antonow An-124 Rusłan. W ten sam sposób zrealizowano także transport powrotny do kraju.

W ramach programu LAH (Light Armed Helicopter) KAI ma zaprojektować i dostarczyć Siłom Zbrojnym Republiki Korei ok. 100 śmigłowców bojowych, które mają zastąpić m.in. lekkie MD500 Defender. Dodatkowo mają stanowić uzupełnienie dla wyspecjalizowanych maszyn bojowych, czyli Boeing AH-64E Apache Guardian i Bell AH-1S Cobra. W celu realizacji programu KAI zawarł umowę o współpracy z koncernem Airbus, z tego też powodu konstrukcja LAH bazuje na rozwiązaniach AS365 Dauphin.

Uzbrojenie LAH tworzy trzylufowe 20 mm działko w ruchomym stanowisku strzeleckim pod nosową częścią kadłuba, a także możliwością uzbrojenie kierowane klasy „powietrze-ziemia" na bocznych węzłach podwieszeń. Dodatkowo śmigłowiec ma dysponować możliwością zabrania kilku pasażerów. Oblot prototypu LAH odbył się w lipcu 2019 r., a zakończenie fazy rozwojowej zaplanowano na koniec 2022 r.