Belgijscy wojskowi chcą kupić 18 wiropłatów transportowych dwóch kategorii – lekkiej (14), które posłużą do zastąpienia obecnie eksploatowanych Leonardo AW109 i średniej (cztery), które zastąpić miałyby NHIndustries NH90TTH. Ze względu na stawiane zadania, wśród faworytów do roli następcy AW109 wymienia się m.in. Airbus H145M z modułami HForce. Z kolei następca dla NH90TTH ma wykonywać różnorodne zadania transportowe, a także pełnić zadania morskiego SAR (w czym zastąpią dodatkowo NH90NFH, które mają pozostać w linii jako wyspecjalizowane maszyny pokładowe).

Media belgijskie na razie nie spekulują odnoście potencjalnych kandydatów do udziału w postępowaniu. Z całą pewnością zainteresowanie rynkiem i potrzebami Sił Zbrojnych Belgii wyrażą producenci europejscy (Airbus i Leonardo), a także amerykańscy. Wśród tych drugich nie można wykluczyć, że do rywalizacji przystąpią, należące do korporacji Lockheed Martin, Polskie Zakłady Lotnicze z Mielca, które mają w swojej ofercie śmigłowce S-70i/M Black Hawk, które mogłyby zastąpić NH90TTH. Belgia w 2007 r. podpisała kontrakt na zakup ośmiu śmigłowców NHIndustries NH90 (po cztery w wersjach TTH i NFH). Ich dostawy rozpoczęły się w 2013 r., a zakończyły w 2015 r. W 2020 r. Bruksela ogłosiła, że ze względu na wysokie koszty eksploatacji i niski poziom gotowości operacyjnej wycofa z linii maszyny w wersji TTH już w 2024 r.