Początek budowy seryjnych Red Hawków

Boeing rozpoczął produkcję zespołów przeznaczonych do pierwszych seryjnych samolotów szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk, zamówionych przez US Air Force.

Publikacja: 24.01.2020 08:47

Odrzutowy samolot szkolno-treningowy Boeing/Saab T-7A Red Hawk. Fot./Boeing.

Odrzutowy samolot szkolno-treningowy Boeing/Saab T-7A Red Hawk. Fot./Boeing.

Foto: Odrzutowy samolot szkolno-treningowy Boeing/Saab T-7A Red Hawk. Fot./Boeing.

Pierwsza partia zespołów i elementów posłuży do skompletowania siedmiu płatowców. Prace prowadzą zakłady Saaba w Linköping, a także Boeinga w St. Louis, w stanie Missouri. W tym ostatnim mieście zlokalizowana zostanie linia montażu finalnego tych samolotów. Przypomnijmy, Boeing i Saab zwyciężyły w programie T-X we wrześniu 2018 r.

Według aktualnych deklaracji Departament Obrony Stanów Zjednoczonych zamówi przynajmniej 351 egzemplarzy T-7A Red Hawk, które zastąpią w procesie szkolenia amerykańskich pilotów ponad półwieczne T-38 Talon. Nie można wykluczyć, że  liczba zamówionych maszyn wzrośnie. Boeing liczy też na zdobycie rynków eksportowych. Według niektórych analiz globalne zapotrzebowanie na samoloty tej klasy oscyluje na poziomie 2600 sztuk.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego