Śmigłowiec jest opracowywany na potrzeby programu FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft). Jego celem jest wprowadzenie do służby nowej platformy zwiadowczej dla lotnictwa armii Stanów Zjednoczonych (US Army).
Firma Sikorsky znalazła się w gronie pięciu oferentów, którym armia w kwietniu 2019 r. przyznała wstępne kontrakty w ramach programu FARA. 1 października firma Bell Helicopter zaprezentowała swoją propozycję. Był to śmigłowiec z napędem konwencjonalnym nazwany 360 Invictus. W kwietniu 2019 r. przystępujące wspólnie do przetargu firmy AVX Aircraft oraz L-3 Technologies zaprezentowały projekt śmigłowca z napędem mieszanym. Jak na razie swoich propozycji nie ujawnili dwaj pozostali oferenci – Boeing oraz Karem Aircraft.
Czytaj także: Bell zaprezentował nowy śmigłowiec zwiadowczy
S-97 Raider
Raider X będzie powiększoną wersją demonstratora technologii S-97 Raider. Projekt powstał na potrzeby programu AAS (Armed Aerial Scout). Był to nieudany program wdrożenia nowych śmigłowców zwiadowczych, który armia rozpoczęła w 2012 r. i zakończyła w grudniu 2013 r. S-97 został opracowany z środków własnych firmy Sikorsky. Pierwszy prototyp oblatano w maju 2015 r., a drugi – w czerwcu 2018 r. Obydwa wylatały już ponad 60 godzin, osiągając prędkość przelotową rzędu 383 km/h.
Raider X. Fot./Sikorsky Aircraft.