Zastosowanie procedury negocjacji z wybranymi podmiotami to wynik analizy rynku. Ta wykazała, że tylko te firmy dysponują kompetencjami i niezbędną dokumentacją techniczną do realizacji niezbędnych usług.

Czytaj także: W Łodzi uzdrowią wojskowe śmigłowce

Z WZL-1 Oddział w Dęblinie negocjowana jest umowa na naprawy główne w latach 2020-2021 silników turbowałowych TW3-117. Silniki napędzają śmigłowce Mi-8/14/17/24. Całość może kosztować Skarb Państwa 50 mln złotych netto.

Natomiast Pratt & Whitney Rzeszów prowadzi negocjacje dotycząc napraw głównych w okresie 2020-21 silników rodziny TWD-10B/PZL-10S i napraw silników PZL-10W wraz z ich dostosowaniem do wersji wyposażonej w elektroniczny układ FADEC. Na te przedsięwzięcia przeznaczono kwotę 78 mln złotych netto. Jednostki napędowe z Rzeszowa stanowią źródło napędu śmigłowców rodziny W-3 Sokół i części samolotów transportowych rodziny M-28 Bryza.

Czytaj także: Skrzydlate firmy PGZ wystartowały do integracji