Nie byłoby to możliwe, gdyby nie pomyślne przejście kolejnej serii testów, które przeprowadzono w ostatnich tygodniach.
Trzonem systemu Lemur jest bezzałogowy statek powietrzny pionowego startu i lądowania (VTOL), zaprojektowany z myślą o realizacji zadań obserwacyjno-rozpoznawczych na rzecz sił zbrojnych oraz innych formacji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo państwa, jak np. służb ochrony granicy. Istnieje też możliwość montażu wielu dodatkowych elementów. Np. ładunku użytecznego przeznaczonego do realizacji konkretnego zadania – co rozszerza zakres możliwości operacyjnego wykorzystania Lemura.
Inżynierowie firm FlyFocus i Kestrel Aeronautics zapowiadali podczas pierwszej prezentacji systemu w styczniu br., że bezzałogowiec Lemur czekają jeszcze ostatnie badania poligonowe, po których możliwe będzie uruchomienie jego produkcji seryjnej.
Lemur testowany i prezentowany potencjalnym odbiorcom
W okresie od początku 2022 r. Lemur był kilkakrotnie prezentowany potencjalnym użytkownikom reprezentujących Siły Zbrojne RP (w tym Wojska Obrony Terytorialnej) i inne służby państwowe odpowiadające za bezpieczeństwo państwa oraz klientom z sektora infrastruktury krytycznej. Ich celem była prezentacja zdolności operacyjnych bezzałogowca i demonstracja procesów obsługi naziemnej aparatu.
We współpracy z duńską firmą Phase One, która dostarczyła kamerę fotogrametryczną wysokiej rozdzielczości 100 MP iXM-100, przeprowadzono testy obejmujące prowadzenie rozpoznania obrazowego terenu z dużej wysokości. Kamera iXM-100 zapewnia szerokie pole widzenia, a dzięki uniwersalnemu mocowaniu możliwy jest jej obrót w taki sposób, aby w trakcie lotu śledzić określony obszar, np. pas graniczny.