Jest on oferowany Departamentowi Obrony Stanów Zjednoczonych w programie FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft).

Sześciu nowych partnerów programu to: ATI Forged Products, Collins Aerospace, Elbit Systems of America, Parker Aerospace, Magnaghi Aeronaurica i Marotta Controls. Rozszerzenie listy partnerów przemysłowych nie jest niespodzianką. FLRAA, jako następca UH-60 Black Hawk, będzie produkowany w setkach egzemplarzy, co powoduje, że zwycięzca programu będzie musiał w szybkim czasie realizować duże dostawy sprzętu nowej generacji.

Tego samego dnia członkowie konsorcjum poinformowali, że demonstrator technologii wiropłata został przebazowany do Nashville w stanie Tennessee w celu prezentacji przedstawicielom US Army w czasie konferencji Army Aviation Association of America. Był to pierwszy lot śmigłowca Defiant poza stanem Floryda. Dotychczas maszyna wykonywała loty z ośrodka badawczo-rozwojowego firmy Sikorsky w West Palm Beach. Jak wskazali piloci doświadczalni, który wykonali lot na trasie ponad 1000 km, maszyna wykorzystała jedynie 50 proc. mocy układu napędowego, a co ważne zużycie paliwa było niższe od zakładanego.

Czytaj więcej

Program FVL. Brytyjczycy zainteresowani śmigłowcem przyszłości

Oferowany przez konsorcjum Boeing-Lockheed Martin śmigłowiec Defiant charakteryzuje się układem dwóch przeciwbieżnych wirników nośnych i śmigłem pchającym. Jest to inne rozwiązanie niż konkurenta, firmy Bell Textron, który z kolei zaoferował samolot transportowy pionowego startu i lądowania (zmiennowirnikowiec) V-280 Valor, bazujący na wieloletnich doświadczeniach zebranych m.in. z eksploatacji floty maszyn V-22 Osprey, co ciekawe powstałych we współpracy z Boeingiem.