Reklama
Rozwiń

US Army wytypowało sześć firm do opracowania napędu elektrycznego nowych pojazdów

Dowództwo Przyszłości Wojsk Lądowych Stanów Zjednoczonych Ameryki (Army Futures Command) wskazało sześć firm, które będą odpowiadać za opracowanie napędu elektrycznego do pojazdu lądowego w ramach Kohorty Transferu Mocy (Power Transfer Cohort).

Publikacja: 30.04.2021 13:47

US Army wytypowało sześć firm do opracowania napędu elektrycznego nowych pojazdów

Foto: US Army wskazała sześć firm, które opracują napędy elektryczne do perspektywicznych pojazdów, miałyby one zastąpić obecnie wykorzystywane silniki wysokoprężne i turbinowe. Już dziś testowane są np. pojazdy hybrydowe, jak np. ULV koncernu General Dynami...

Informację podano z kilkutygodniowym opóźnieniem. Program ten jest częścią projektu opracowania wozów bojowych następnej generacji (Next-Generation Combat Vehicle, NGCV).

Czytaj także: US Army ujawnia harmonogram testów pojazdów bezzałogowych

Na liście firm, które wezmą udział w pracach, znalazły się: Coritech Services, Inc.; Czero, Inc; Fermata Energy; PC Krause and Associates; Tritium Technologies, LLC i Wright Electric. Poza ostatnią, nie należą do grona gigantów i daleko im do „Wielkiej Piątki” amerykańskiego przemysłu zbrojeniowego. Ich zaletą ma być jednak doświadczenie w zakresie pracy nad nowatorskimi rozwiązaniami, także w sferze prac nad urządzeniami elektrycznymi. Przykładowo Tritium Technologies produkuje własnej konstrukcji ładowarki plug and charge do samochodów elektrycznych. Każda z firm otrzymała 100 000 dolarów na wykonanie projektu koncepcyjnego z terminem granicznym 20 maja br. Podmioty będą współpracować z ośrodkami badawczymi i instytucjami US Army. Docelowo ten rodzaj amerykańskich sił zbrojnych mógłby otrzymać nawet 225 000 pojazdów elektrycznych różnych typów.

Według przedstawicieli US Army, znacznie większym wyzwaniem od opracowania samego napędu elektrycznego do wozu bojowego (a docelowo całego zestawu napędów o różnych mocach i charakterystykach do pojazdów różnych klas ‒ od niewielkich bezzałogowców po czołgi) jest zaprojektowanie i wykonanie całej infrastruktury. Zgodnie z przedstawionym przez nich stanowiskiem, US Army pozostaje w tyle za armiami państw wiodących w opracowywaniu i wdrażaniu pojazdów z alternatywnymi napędami, choć i Amerykanie mają na tym polu pewne osiągnięcia.

Czytaj także: US Army sprawdza interakcje człowiek‒sztuczna inteligencja

Program Kohorty Transferu Mocy jest drugim, obok programu opracowania autonomicznych pojazdów zaopatrzeniowych artylerii, przedsięwzięciem realizowanym w tym formacie. Kolejnym ma być opracowanie nowego automatu ładowania do 155 mm armatohaubicy samobieżnej XM1299.

Informację podano z kilkutygodniowym opóźnieniem. Program ten jest częścią projektu opracowania wozów bojowych następnej generacji (Next-Generation Combat Vehicle, NGCV).

Czytaj także: US Army ujawnia harmonogram testów pojazdów bezzałogowych

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku