Czołgi po iskrach. Nowy garnizon Żelaznej Dywizji

Słynne lotnisko w Białej Podlaskiej, które w 2000 r. zwolniono do cywila zamykając ośrodek szkoleniowy dla wojskowych pilotów, po dwóch dekadach powraca do armii.

Publikacja: 12.07.2021 16:38

Fot./materiały prasowe

Fot./materiały prasowe

Foto: Fot./materiały prasowe

Na wschodniej rubieży RP w imponującym tempie powstaje nowy garnizon wojsk zmechanizowanych.

Warto wspomnieć, że pomysłów na zagospodarowanie lotniska po zwinięciu 61. Pułku Szkolno-Bojowego, było mnóstwo. W 2003 r. turecki inwestor Vahap Toy planował budowę toru Formuły 1 i stadionu olimpijskiego, po czym odstąpił od dzierżawy gruntu i porzucił projekt. W 2009 r. pojawiła się koncepcja utworzenia lotniska cargo z udziałem chińskiego kapitału. Później, w latach 2016-17, pojawił się pomysł utworzenia strefy ekonomicznej. To w oparciu o lotnisko (przekazane miastu) i tereny okołolotniskowe z zasobów Agencji Mienia Wojskowego.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku