Czołgi po iskrach. Nowy garnizon Żelaznej Dywizji

Słynne lotnisko w Białej Podlaskiej, które w 2000 r. zwolniono do cywila zamykając ośrodek szkoleniowy dla wojskowych pilotów, po dwóch dekadach powraca do armii.

Publikacja: 12.07.2021 16:38

Fot./materiały prasowe

Fot./materiały prasowe

Foto: Fot./materiały prasowe

Na wschodniej rubieży RP w imponującym tempie powstaje nowy garnizon wojsk zmechanizowanych.

Warto wspomnieć, że pomysłów na zagospodarowanie lotniska po zwinięciu 61. Pułku Szkolno-Bojowego, było mnóstwo. W 2003 r. turecki inwestor Vahap Toy planował budowę toru Formuły 1 i stadionu olimpijskiego, po czym odstąpił od dzierżawy gruntu i porzucił projekt. W 2009 r. pojawiła się koncepcja utworzenia lotniska cargo z udziałem chińskiego kapitału. Później, w latach 2016-17, pojawił się pomysł utworzenia strefy ekonomicznej. To w oparciu o lotnisko (przekazane miastu) i tereny okołolotniskowe z zasobów Agencji Mienia Wojskowego.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego