Reklama
Rozwiń

Czołgi po iskrach. Nowy garnizon Żelaznej Dywizji

Słynne lotnisko w Białej Podlaskiej, które w 2000 r. zwolniono do cywila zamykając ośrodek szkoleniowy dla wojskowych pilotów, po dwóch dekadach powraca do armii.

Publikacja: 12.07.2021 16:38

Fot./materiały prasowe

Fot./materiały prasowe

Foto: Fot./materiały prasowe

Na wschodniej rubieży RP w imponującym tempie powstaje nowy garnizon wojsk zmechanizowanych.

Warto wspomnieć, że pomysłów na zagospodarowanie lotniska po zwinięciu 61. Pułku Szkolno-Bojowego, było mnóstwo. W 2003 r. turecki inwestor Vahap Toy planował budowę toru Formuły 1 i stadionu olimpijskiego, po czym odstąpił od dzierżawy gruntu i porzucił projekt. W 2009 r. pojawiła się koncepcja utworzenia lotniska cargo z udziałem chińskiego kapitału. Później, w latach 2016-17, pojawił się pomysł utworzenia strefy ekonomicznej. To w oparciu o lotnisko (przekazane miastu) i tereny okołolotniskowe z zasobów Agencji Mienia Wojskowego.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego