Reklama

Czołgi po iskrach. Nowy garnizon Żelaznej Dywizji

Słynne lotnisko w Białej Podlaskiej, które w 2000 r. zwolniono do cywila zamykając ośrodek szkoleniowy dla wojskowych pilotów, po dwóch dekadach powraca do armii.

Publikacja: 12.07.2021 16:38

Fot./materiały prasowe

Fot./materiały prasowe

Foto: Fot./materiały prasowe

Na wschodniej rubieży RP w imponującym tempie powstaje nowy garnizon wojsk zmechanizowanych.

Warto wspomnieć, że pomysłów na zagospodarowanie lotniska po zwinięciu 61. Pułku Szkolno-Bojowego, było mnóstwo. W 2003 r. turecki inwestor Vahap Toy planował budowę toru Formuły 1 i stadionu olimpijskiego, po czym odstąpił od dzierżawy gruntu i porzucił projekt. W 2009 r. pojawiła się koncepcja utworzenia lotniska cargo z udziałem chińskiego kapitału. Później, w latach 2016-17, pojawił się pomysł utworzenia strefy ekonomicznej. To w oparciu o lotnisko (przekazane miastu) i tereny okołolotniskowe z zasobów Agencji Mienia Wojskowego.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama