Aktualizacja: 22.11.2024 00:23 Publikacja: 05.08.2022 13:36
Bartłomiej Zając, jeszcze jako prezes zarządu Huty Stalowa Wola, z ministrem obrony narodowej Mariuszem Błaszczakiem
Foto: Leszek Chemperek/CO MON
W ciągu najbliższych dni rada nadzorcza HSW ma podjąć decyzję odnośnie przyjęcia rezygnacji i procedury wyboru nowego prezesa zarządu.
Bartłomiej Zając kierował Hutą Stalowa Wola od grudnia 2018 r. Z wykształcenia inżynier, absolwent Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej oraz Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN, związany był z przedsiębiorstwem od 2007 r., kiedy rozpoczął w nim pracę jako konstruktor. W 2015 r. wyznaczono go na stanowisko dyrektora rozwoju, zaś w lipcu 2017 r. objął funkcję członka zarządu HSW. Jako inżynier odpowiedzialny był m.in. za projekty, realizację i wprowadzenie do uzbrojenia Sił Zbrojnych RP 120 mm samobieżnego moździerza Rak i 155 mm samobieżnej armatohaubicy Krab. Aktywnie uczestniczył w procesie negocjacyjnym umowy na dostawę czterech dywizjonowych modułów ogniowych Regina z armatohaubicami Krab, zawartego w grudniu 2016 r. – jednego z największych kontraktów w historii polskiego przemysłu obronnego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów dla Wojska Polskiego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwierdziła projekt cięższego niż bwp Borsuk wozu.
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposażone w zaawansowaną elektronikę zwiastują w armii rewolucję.
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedział dokapitalizowanie huty i innych zbrojeniowych firm z Podkarpacia.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii karabinków MSBS Grot.
Wciąż trwają rozmowy o zakupie kolejnej partii czołgów K2. Problem w tym, że koszt polonizacji tych pojazdów do wersji K2PL liczony jest w miliardach złotych i na razie nie ma rozwiązania, kto ma za to zapłacić.
Wydawałoby się, że wybuch wojny w Ukrainie przyspieszy procesy związane z poprawą bezpieczeństwa Polaków. To okazało się złudne. Straciliśmy mnóstwo czasu.
W warstwie deklaracji politycznych nic się nie zmienia, będziemy nadal wspierać Ukrainę, w podskórnej – mniej widocznej – widać zniechęcenie i rozczarowanie niespełnionymi obietnicami.
Do połowy października niemiecki rząd wydał zgody na eksport uzbrojenia o wartości 10,9 mld euro. Wydawanie pozwoleń na eksport staje się bardziej liberalne.
Niewypały polskiej zbrojeniówki w walce o unijne granty to efekt naszej słabości – ale też premii dla dużych graczy. Z obecnymi kryteriami te programy, z punktu widzenia naszej branży, nie mają sensu.
Wojsko nie zareklamowało zimowych butów, ale prokurator wojskowy oskarżył producenta o oszustwo na gigantyczną kwotę. Sąd Okręgowy w Krakowie oczyścił go teraz z zarzutów.
Dziś w skarżyskiej spółce Mesko powinno zostać podpisane porozumienie dotyczące sprzedaży piorunów w ramach unijnego programu EDIRPA. Ale firma ma problemy z terminową realizacją dostaw.
Polacy są sceptyczni wobec wyboru, którego dokonali niedawno Amerykanie. Nie mają pewności, czy Donald Trump jako 47. prezydent USA poprawi bezpieczeństwo Polski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas